عضو شورای اسلامی شهر تبریز؛

حل مشکل حاشیه‌نشینی با مدیریت یکپارچه شهری ممکن است

1398/10/23 - 16:54 - کد خبر: 11971 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اسکان حاشیه‌نشینان در منازل مجاز،گفت: این امر با مدیریت یکچارچه شهری،ایجاد زیرساخت ها و مشارکت همه دستگاه ها قابل حل است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سعید نیکوخصلت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت محلی شدن اسکان حاشیه نشینان، اظهار کرد: اسکان حاشیه نشینان در منازل مجاز، به شکل محلی باشد، یعنی حاشیه نشینان را در محل خود صاحب مسکن کنیم، که این اقدام، شدنی است.
وی در ارتباط با آسیب‌های تجمیع حاشیه نشینان در مجتمع های واحد، گفت: تجمیع افرادی که در حوزه آپارتمان نشینی آموزش ندیده اند ، از لحاظ مباحث فرهنگی می تواند آسیب رسان باشد و در این رابطه بهترین راهکار این است که ارتفاع آپارتمان ها از چهار طبقه بیشتر نباشد و از طرفی، هر کس با همسایگان خود در یک مجتمع باشد نه اینکه اقشار و ایل و تبارهای مختلف را یک جا تجمیع کنیم.
نیکوخصلت ادامه داد: این نوع تجمیع کلی، آسیب زا است و در پروژه نواب تهران نیز چنین پروژه ای به شکل گسترده انجام شد که منتج به یک سری مشکلات شد؛ نقطه هدف ما این است که مشکل و گره جدیدی در شهر ایجاد نشود.
عضوشورای شهر تبریز تاکید کرد: شهرداری، استانداری، زیرمجموعه های مدیریت شهری، مخابرات، آب و فاضلاب، مسکن و شهرسازی و حتی اتاق بازرگانی همه باید پای کار باشند تا اینکه بتوانیم فضاهایی اقماری برای برای اسکان ۵۰۰ هزار نفر حاشیه نشین ایجاد کنیم.
وی افزود: طرح های محلی شدن اسکان حاشیه نشین ها را ارائه کرده ایم و در حال رایزنی برای اجرایی شدن آن هستیم و شخص استاندار و معاون عمرانی ایشان پیگیر موضوع هستند و ما نیز در کمیسیون های عمران و معماری و شهرسازی شورای شهر پیگیر این موضوع هستیم.
نیکوخصلت با بیان این‌که با کمترین هزینه می توان بهترین کیفیت ساخت را داشت، گفت: برای اجرای این کار، ما به مدیریت یکپارچه شهری، زیرساخت ها و مشارکت همه دستگاه ها نیاز داریم و در این راستا دولت نیز یک سری تسهیلات برای این کار در نظر می گیرد.
وی یادآور شد: با این حال برای حل این مشکل همه دستگاه های یاد شده و حتی دادگستری، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش و همه باید سهیم باشند و سهم خود را پرداخت کنند و بخش خصوصی نیز باید آورده ای داشته باشد.
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز، بهبود وضعیت حاشیه نشینی و توانمندسازی این مناطق از هر لحاظ موجب ایجاد ارزش افزوده برای شهر دانست و افزود: اگر حاشیه نشینی بهبود یافته و توانمند شود، همه شهر از آن منتفع می شود و از لحاظ توسعه رفتارهای اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش امنیت و کاهش خطرات زلزله برای شهر ما ارزش افزوده ایجاد می شود.

انتهای پیام/
حل مشکل حاشیه‌نشینی با مدیریت یکپارچه شهری ممکن است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار