تقی زاده در تحریریه نصر مطرح کرد؛

استانداری در تراز دکتر مصدق می‌خواهیم + فیلم

1403/06/05 - 16:18 - کد خبر: 119664 نسخه چاپی

نصر: عضو هیات مدیره خانه توسعه آذربایجان با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی باید مدیری در ابعاد ملی باشد، ادامه داد: اگر مدیری فقط بخواهد در ابعاد جغرافیای فعلی استان آذربایجان شرقی عمل کند، قطعاً موفق نخواهد شد. 

به گزارش نصر، اکبر تقی زاده درباره مشخصات استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم توسعه آذربایجان و نقش‌آفرینی آن در توسعه کشور، افزود: آذربایجان هیچ زمانی محدود به جغرافیای خود نبوده و همواره در حوزه های مختلف از جمله اندیشه، تجارت، تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مقیاس ملی و فراملی عمل کرده است.
وی با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی باید مدیری در ابعاد ملی باشد، ادامه داد: اگر مدیری فقط بخواهد در ابعاد جغرافیای فعلی استان آذربایجان شرقی عمل کند، قطعاً موفق نخواهد شد. مگر می شود پارامترها و پتانسیل های بسیار موثر خارج از جغرافیای آذربایجان شرقی را در مدیریت استان نادیده گرفت؟
 

تقی زاده اضافه کرد: ما برای توسعه ایران و توسعه آذربایجان، نیاز به ریل گذاری های جدیدی داریم؛ چه کسی این ریل گذاری و سیاستگذاری را باید انجام دهد؟ مدیر ارشد استان. کسی باید استاندار باشد که جسارت این تغییر ریل و سیاستگذاری برای آینده را داشته باشد. برای ما چنین مدیر قدرتمندی لازم است. 
وی گفت: ما از بس عقب ماندگی داریم که برای توسعه آذربایجان، مدیری در تراز دکتر مصدق لازم است، مدیری با چنین سطح و قدرت.
عضو هیات مدیره خانه توسعه آذربایجان افزود: وقتی آذربایجان به واسطه مدیران کاردان خود همواره توانسته سرآمد دیگر استان ها باشد، چطور نمی تواند استان خودش را مدیریت و توسعه دهد تا این قدر دچار عقب ماندگی نشویم؟ پس ما مدیران شایسته ای نداشتیم، ما که مدیران استان را انتخاب نمی کنیم، مدیران برای استان ما انتصاب می شوند؛ پس به ما نگاه و دیدگاه درستی نبوده است که به واسطه حضور مدیران نالایق دچار عقب ماندگی در توسعه آذربایجان شده ایم.
تقی زاده گفت: عنصر وفاق در آذربایجان طبق مطالعات انجام شده فرهنگ است؛ نه پول، نه سرمایه، نه قدرت و نه چیز دیگری است. بعید است که در استان دیگری عنصر وفاق فرهنگ باشد. در نتیجه استانداری که قرار است برای آذربایجان شرقی انتخاب شود، باید فرهنگ را بشناسد و حتی خودش یک شخصیت فرهنگی باشد، در نتیجه صرف نگاه اقتصادی و سیاسی در مدیریت آذربایجان شرقی جواب نمی‌دهد.
انتهای پیام/
استانداری در تراز دکتر مصدق می‌خواهیم + فیلم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار