مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل تاکید کرد:

استان اردبیل آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

1398/10/23 - 15:30 - کد خبر: 11962 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: استان اردبیل آمادگی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان منطقه سیستان و بلوچستان را دارد و در صورت اعلام نیاز ما در کنار مردم سیل‌زده خواهیم بود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، فرهاد عبدالعلیپور در گفت گویی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمک و نیرورسانی از استان اردبیل به سیل سیستان و بلوچستان درخواست نشده در صورت اعلام نیاز ما آمادگی داریم نیروها و تجهیزات خود را به این منطقه اعزام کنیم.
وی با اشاره به اینکه در هر حادثه و رخداد طبیعی استان‌های معین انتخاب شده و مدیریت بحران در سطح ملی خدمات‌رسانی را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران استان اردبیل در وضعیت آماده‌باش کامل است، لیکن به دلیل جلوگیری از ازحام و شلوغی در خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان هنوز هیچ درخواست نیرویی به ما ابلاغ نشده است.
مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: استان اردبیل نسبت به ارسال غذا، لوازم بهداشتی، ملزومات هلال احمر و ... آمادگی خود را به مسئولان منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعلام کرده که به محض درخواست نسبت به اعزام نیرو و ارسال کمک‌ها اقدام می‌کنیم.
عبدالعلیپور به وضعیت لایروبی رودخانه‌های استان با هدف کاستن از حوادث طبیعی و مقابله با سیل اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل ما اقدامات متعدد پیشگیرانه از جمله لایروبی رودخانه‌ها را انجام دادیم اما در مواقعی که میزان بارش فراتر از ظرفیت رودخانه باشد سیلاب رخ می‌دهد که در این مواقع نیز مدیریت بحران استان اردبیل آمادگی مقابله با مخاطرات را دارد.
وی به بارش برف در اردبیل نیز اشاره و تصریح کرد: ما اقدامات شاخه‌زنی درختان را که در زمان وقوع بارش سنگین برف منجر به قطعی برق می‌شود توسط شهرداری‌ها و ادارات برق انجام دادیم و مشکلی از این بابت در اردبیل وجود ندارد.
انتهای پیام/
استان اردبیل آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار