استاندار زنجان؛

مشوق‌های لازم برای جذب افراد جویای کار در واحدهای تولیدی اعمال شود

1398/10/23 - 14:45 - کد خبر: 11948 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: سرمایه گذاری و ایجاد مشوق‌های لازم در واحدهای تولیدی این استان می‌تواند به جذب افراد جویای کار منتهی شود که این موضوع اهمیت زیادی در اشتغالزایی جوانان دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان، برنامه عملیاتی اشتغال جوانان استان را اقدامی خوب و مثبت بیان کرد و افزود: تحقق این مهم در گرو توجه پذیرش واحدهای تولیدی برای اشتغال جوانان تحصیلکرده است و بر این اساس برگزاری جلسات با واحدهای تولیدی می تواند به ایجاد انگیزه لازم کمک کند.
وی اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز طی جلسه ای مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت و با مدیران واحدهایی تولیدی در آستانه افتتاح و با همکاری کمیته رصد اشتغال در خصوص اشتغال جوانان رایزنی و در نهایت برنامه عملیاتی را مد نظر قرار دهند.
حقیقی ادامه داد: بر این اساس مشکلات واحدهای تولیدی استان احصا و موارد به متولیان امر اعلام شده است و در خصوص اشتغال جوانان تلاش می شود تا در به کارگیری آنان بومی گزینی در اولویت باشد و از توانمندی و ظرفیت جوانان بومی استان استفاده شود.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده و برای ارتقای مدیران، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام شده است تا بانوان و آقایان زیر ۴۰ سال شاغل تحت آموزش های لازم قرار گیرند.
استاندار زنجان ادامه داد: یکی از رویکردهای این اقدام، به کارگیری بانوان و جوانان در پست های مدیریتی است و بر این مبنا طی سال آینده ترکیب مدیران ارشد و مجرب در استان  شکل خواهد گرفت.
وی با اشاره به تعداد پرونده ها و اعتبارات پرداخت شده بانک های استان طی سال جاری نیز  گفت: امیدواریم این روند شتاب بیشتری داشته باشد که طی دو هفته آینده شورای بانک های استان برگزار خواهد شد تا با رفع  مسائل و مشکلات مربوطه گام های خوبی در راستای اهداف تعیین شده برداشته شود.
حقیقی در خصوص مراکز رشد و پارک های فناوری استان نیز یادآور شد: با رقابتی شدن اقتصاد، این مباحث به صورت عینی در جهان نمود یافته است که بررسی ۱۰ قدرت برتر جهانی نشان می دهد که در این حوزه ها به پیشرفت های چشمگیری نایل شده اند.
وی اظهار داشت: در سند چشم انداز کشور نیز به موضوع اقتصاد بر مبنای فناوری تاکید شده است و در این میان کشورهای نوظهور نیز طی سال های آینده جای قدرت های برتر کنونی را خواهند گرفت که این موضوع از اهمیت روز افزون آن حکایت دارد.
استاندار زنجان تصریح کرد: راه اندازی پارک علوم انسانی از سوی جهاد دانشگاهی استان اقدامی ارزشمند بوده که در این راستا طی جلسه ای مباحث مشکلات فناوران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: این استان در راستای کاهش مشکلات جوانان و مساعدت های لازم به آنها گام بر می دارد و از هیچ اقدام اثری گذاری مضایقه نمی کند.
حقیقی خاطر نشان کرد: همه دستگاه های متولی در کاهش مشکلات و معضلات جوانان تلاش کنند چرا که تحقق این مهم به ارتقای عزت و اعتماد به نفس آنان منجر خواهد شد و دراین میان نگاه اداری بروز اشکالاتی را موجب می شود.
انتهای پیام/
مشوق‌های لازم برای جذب افراد جویای کار در واحدهای تولیدی اعمال شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار