مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی وعده داد: [ این خبر در ستون روزشمار وعده مسئولان فعال شد]

اصلاح ورودی کسایی از شرق تبریز | ناوگان حمل و نقل استان فرسوده است

1403/05/25 - 16:16 - کد خبر: 118952 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بصورت صد در صد کمبود اتوبوس در استان داریم، باید 850 دستگاه اتوبوس داشته باشیم تا اربعین و دیگر مسافران را جابجایی کنیم از 850 دستگاه تنها 370 دستگاه اتوبوس داریم.

به گزارش نصر، "اورجعلی علیزاده" با حضور در آژانس خبری تحلیلی نصر ضمن تبریک روز خبرنگار به سوالات این رسانه پاسخ داد.
وی در ابتدا به آخرین وضعیت پروژه اتوبان تبریز ایلخچی اشاره کرد و گفت: علت اصلی تاخیر این پروژه عدم تخصیص اعتبار است، در این پروژه طلب پیمانکار زیاد و قابل توجه است، برای پیگیری این پروژه و دیگر پروژه های عمرانی با حضور آقایان ذاکر و محمدی به وزارت خانه رفتیم و در این رابطه تصمیماتی اتخاذ شده است. 
وی ادامه داد: برای این پروژه 150 میلیاردی که آقای وزیر وعده داده بودند تاکنون تحقق نیافته است، منابع ملی نیز این اعتبار را تخصیص نداده اند، این پروژه یکی از پروژه های مهم استان به حساب می آید؛ پیگیر هستیم تا منابع واریز شود و قول داده اند بزودی این اتفاق نیفتد.
وی در ادامه به پروژه آزاد راه تبریز سهند پرداخت و گفت: این پروژه در سفر دوم آقای احمدی نژاد به استان در سال 85 طی مصوبه ای تصویب شد، این پروژه از ابتدا مربوط به وزارت راه نبوده و تاکنون هم از آن وزارت راه نیست.
وی توضیح داد: درآن زمان جاده اختصاصی سهند به تبریز را مصوب کردند و طی رایزنی با یک سرمایه گذار قرار بود این پروژه در قالب جاده اختصاصی انجام شود که به نتیجه نرسید.
پس از آن با یک سرمایه گذار دیگر رایزنی شد و قرار شد وزارت راه 50 میلیارد تومان به این پروژه کمک کند.
در آن زمان پیگیری های لازم را برای اخذ اعتبار 50 میلیارد تومانی انجام داده و پیشنهاد تغییر جاده اختصاصی به آزاد راه را دادیم.
 

بالاخره در سال 95 شکل سرمایه گذاری اتفاق افتاد و قرار بود این پروژه به وزارت راه داده شود که از لحاظ قانونی صورت نگرفت و به صورت کامل به شرکت شهرک های جدید سپرده شد.
وی خبر داد: نواقصات این آزاد راه در کمیسیون تخصصی مطرح شده و به تازگی در جلسه ای که با حضور شهرداری، استانداری و... داشتیم مصوب شد تا کمیته ای تشکیل یافته و نواقص این پروژه احصا شود.
علیزاده در ادامه با بیان اهمیت پروژه جایگزین اتوبان کسایی گفت: این پروژه 35 کیلومتر بوده که 18 کیلومتر آن آماده است؛ این پروژه به عنوان یکی از مهمترین و اولویت دار ترین پروژه های استان است که قرار داد آن 5 سال بود و متاسفانه علت تاخیر این پروژه عدم اختصاص بودجه است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در رابطه با ترافیک ورودی تبریز از سمت اتوبان کسایی گفت: رمپی که به سمت تبادل امام علی می رسد از سوی پل پاسداران ترافیک می شود، در این رابطه تصمیم گرفته ایم پل فعلی را برداشته و پل دیگر و عریض تری بصورت پیش ساخته جایگزین کنیم که این اتفاق طی سال جاری و در عرض چند روز کاری بدون مسدود کردن مسیر اتفاق خواهد افتاد.
این که گفته می شود در این پروژه بین شهرداری و راهداری اختلاف وجود دارد اشتباه است و چنین چیزی وجود ندارد.
وی در پایان همزمان با فرارسید اربعین حسینی و تمهیدات راهداری استان گفت: استان آذربایجان شرقی در حوزه حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و بواسطه فعالیت های اقتصادی که دارد استان پویایی است.
در بحث تعداد اتوبوس ها، 670 دستگاه اتوبوس در کل استان داریم که 370 دستگاه آن خارج از استان فعالیت دارد و بقیه داخل استان استفاده می شود، هر روز 120 دستگاه اتوبوس داریم که مسافربری می کنند، در ایام اربعین نیز 34 هزار نفر بر حسب اعلام سامانه سماح سفر را با اتوبوس انتخاب کرده اند و هفت هزار 500 نفر تاکنون از استان ما برای سفر به اربعین خارج شده اند.
وی تاکید کرد: بصورت صد در صد کمبود اتوبوس در استان داریم، باید 850 دستگاه اتوبوس داشته باشیم تا اربعین و دیگر مسافران را جابجایی کنیم از 850 دستگاه تنها 370 دستگاه اتوبوس داریم.
در 5 سال گذشته آمار مسافرین یکساله استان به 12 میلیون نفر می رسید که به تدریج این آمار به پنج میلیون نفر در سال رسیده است و بقیه سفر ها بصورت ماشین های شخصی صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برای اربعین 30 هزار نفر امکان جابجایی داریم و در صورت گذشت آمار از 30 هزار نفر با مشکل برخورد خواهیم کرد.
 

وی در رابطه با میزان بدهی ها راهداری استان به پیمانکاران گفت: یکهزار و 500 میلیارد تومان در طی سال جاری به پیمانکاران بدهی داریم که تاکنون در این رابطه اعتبار اختصاص نیافته است.
وی در پایان به آسفالات آزاد راه تبریز زنجان پرداخت و گفت: 35 کیلومتر از این اتوبان آسفالت ریزی شده و 3 قرار داد هزار میلیاردی داریم که در دست اجرا است، وضعیت باند زنجان به سمت تبریز خراب تر بوده و با توجه به نیاز این مسیر را در اولویت قرار داده ایم.
انتهای پیام/
اصلاح ورودی کسایی از شرق تبریز | ناوگان حمل و نقل استان فرسوده است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار