رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان؛

سه مسیر ارتباطی استان زنجان مه‌آلود است

1398/10/23 - 10:00 - کد خبر: 11884 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: در زمان حاضر مسیرهای ارتباطی زنجان- طارم، زنجان- تهم - چورزق و گردنه قلی کندی در جاده زنجان- دندی، مه آلود است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سرهنگ عباس مظفری، امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: مه آلود بودن این مسیرها موجب کاهش دید افقی شده است که رانندگان باید در آمد و شد دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند.
وی اظهار داشت: رانندگانی که قصد سفر در این سه مسیر ارتباطی را دارند بهتر است در بدو ورود به منطقه مه‌آلود، بلافاصله چراغ های مه شکن خود را روشن کنند تا از وقوع حوادث احتمالی، پیشگیری شده و سالم و تندرست به مقصد برسند.
مظفری با بیان اینکه در زمان حاضر ترافیک در مسیرهای ارتباطی استان زنجان روان است به رانندگان توصیه کرد در استفاده از کمربند ایمنی دقیق باشند و سرنشینان را نیز به استفاده از این وسیله ایمنی مجاب کنند.
رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، بستن کمربند ایمنی از سوی مسافران اتوبوس های مسافری را امری بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: طی ۲۰ روز گذشته دو مورد سانحه واژگونی اتوبوس (جاده زنجان و فیروزکوه) اتفاق افتاد که قریب ۳۰ کشته برجا گذاشت.
مظفری افزود: کارشناسان پلیس راه، اکثر فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی به علت عدم استفاده سرنشینان از کمربند ایمنی است که بطور قطع و یقین با بستن این وسیله ایمنی می‌توان شمار جانباختگان را به حداقل رساند.
وی یادآور شد: از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱۸ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند که ۱۰ نفر کشته شدگان مربوط به حادثه سقوط اتوبوس مسافربری اصفهان به تبریز در آزادراه زنجان - تبریز بود.
۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع دو هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می دهد.
استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.
انتهای پیام/
سه مسیر ارتباطی استان زنجان مه‌آلود است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار