خبر/

ورزشکار مهابادی همچنان به‌دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰

1398/10/23 - 09:30 - کد خبر: 11875 نسخه چاپی

نصر: «احمد احمدی» قایقران ملی‌پوش مهابادی همچنان برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کند و امیدوار است برای اولین بار در تاریخ فدراسیون قایقرانی، نماینده ایران در رقابت‌های المپیک باشد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، این ورزشکار مهابادی در خصوص وضعیت خود برای حضور در رقابت انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به خبرنگار گفت: پس از بازگشت از اردوی ۴۵ روزه اسپانیا و شرکت در مسابقه ۱۵۰ امتیازی «پالاموس»، اکنون شرایط بدنی مناسبی دارم و امیدوار به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ هستم.
احمد احمدی افزود: هم‌اکنون در تهران و مهاباد زیرنظر «لوکا دووتی» مربی ایتالیایی، تمرین‌های بدن‌سازی و هوازی خود را به طور مرتب انجام می‌دهم تا آمادگی خود را برای شرکت در مسابقه نهایی کسب سهمیه حفظ کنم.
وی با ابراز امیدواری برای کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی شرایط اردویی و امکانات خوبی برای من فراهم کرده که باید از آنان قدردانی کرد.
ملی‌پوش مهابادی تیم ملی قایقران اضافه کرد: تاکنون دو سهمیه قایقرانی قاره آسیا توسط ورزشکاران کشورهای مالزی و کره‌جنوبی برای حضور در المپیک قطعی شده و ابوظبی آخرین شانس من برای به‌دست آوردن سهمیه المپیک است.
احمدی بیان کرد: با برنامه‌ریزی مربی و هماهنگی فدراسیون، هفته دوم بهمن سال جاری و قبل از مسابقات ابوظبی برای ادامه تمرین‌های خود در دریا به اسپانیا اعزام می‌شوم تا با آمادگی در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم.
وی رقیبان تایلندی، سنگاپوری و بحرینی را اصلی‌ترین حریفان خود برای این مهم دانست و عنوان کرد: همه تمرکزم برای کسب سهمیه المپیک است زیرا تاکنون در بخش قایقرانی بادبانی هیچ ورزشکار ایرانی موفق به دریافت آن نشده‌است.
مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲۷ اسفند سال جاری در دبی به میزبانی شهر ابوظبی برگزار می‌شود.
احمد احمدی متولد ۱۳۶۹ در مهاباد و جزء سه نفر برتر رنکینگ آسیا در این رشته است و با سابقه ۱۰ سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی، مقام هشتم جام جهانی ۲۰۱۶ چین را در کارنامه خود دارد.
قایقرانی بادبانی یکی از رشته‌های قایقرانی است که در دریاها و دریاچه‌ها انجام می‌شود؛ مسیر رقابت‌های قایق‌های بادبانی در دریاست و هدف اصلی این است که ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی طی کنند.
قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک نیز به شمار می‌رود و از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ میلادی تاکنون به طور مرتب برگزار شده است.
انتهای پیام/
ورزشکار مهابادی همچنان به‌دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار