رئیس هیات پزشکی ورزشی استان؛

اولین مرکز ایفمارک شمالغرب کشور افتتاح می شود/ افزایش 30 درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان

1403/05/23 - 11:43 - کد خبر: 118720 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گفت: در کمیته درمان دارای یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی توانبخشی در هیات هستیم و در نظر داریم یک مرکز درمانی پیشرفته در تبریز راه اندازی کنیم که می تواند اولین مرکز ایفمارک شمالغرب کشور باشد.

به گزارش نصر، یونس قوام لاله رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در گفتگو با نصر با بیان اینکه این هیات زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت ورزش و جوانان فعالیت می کند، گفت: هیات پزشکی ورزشی بصورت مستقیم با 53 هیات ورزشی فعالیت می کند و اهداف این هیات ترویج ورزش پاک است. کمیته های مختلفی در این هیات فعالیت دارند که در حوزه های خود ارائه خدمات می کنند و اکثر مراجع کنندگان به این هیات در خصوص بیمه ورزشی است.
وی افزود: در یک سال گذشته خوشبختانه با تلاش کارکنان هیات و اداره کل ورزش و جوانان استان 30 درصد آمار ورزشکاران سازمان یافته بیشتر شده است که بیشتر آنها در رشته های فوتبال و والیبال در بخش تیمی و در رشته های کاراته و تکواندو در بخش انفرادی بیشترین ثبت نام را داشتند. در حال حاضر نیز بیش از 200 ورزشکار سازمان یافته در استان ثبت شده است که انتظار می رود این آمار امسال جهش زیادی داشته باشد.
 رئیس هیات پزشکی ورزشی استان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف هیات نظارت از اماکن ورزشی است که برای ترویج ورزش پاک صورت می گیرد و باشگاه هایی که در حوزه قهرمانی فعالیت می کنند مورد ارزیابی قرار می گیرند. در سال گذشته بیش از 3 هزار بازرسی از باشگاه ها صورت گرفته و باشگاه های متخلف اخطار و باشگاه های برتر تشویق شدند.
قوام لاله همچنین در خصوص فعالیت کلینیک های فوق تخصصی فیزوتراپی این هیات بیان داشت: در کمیته درمان دارای یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی توانبخشی در هیات هستیم و در نظر داریم یک مرکز درمانی پیشرفته در تبریز راه اندازی کنیم که می تواند اولین مرکز ایفمارک شمالغرب کشور باشد. کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی هیات قابل استفاده برای عموم است اما افرادی که دارای بیمه ورزشی هستند از تخفیف 80 درصدی بهره مند هستند و ورزشکارانی که در حین مسابقات دچار حادثه شوند بصورت رایگان خدمات دریافت می کنند. هزینه بیمه های ورزشی نیز 95 هزار تومان در سال است که تا 95 میلیون تومان می تواند به ورزشکاران خدمات دهد. در سال گذشته 611 نفر از این کلینیک ها استفاده کردند که بیشتر آسیب دیدگان ورزشی در رشته فوتبال بوده است
وی ادامه داد: در سال جاری اولین جشنواره تجلیل از باشگاه های برتر استان با عنوان جشنواره تابان برگزار می شود و از باشگاه ها و هیات های برتر استان تجلیل خواهد شد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان با هشدار به شهروندان در خصوص باشگاه های ورزشی تاکید کرد: هر باشگاهی که حرکات اصلاحی انجام می دهد باید مجوز هیات استان را داشته باشد و همچنین هیچ باشگاهی حق توزیع دارو و مکمل در باشگاه را ندارد و در صورت مشاهده مطابق قانون برخورد خواهد شد.
قوام لاله همچنین از برگزاری ایستگاه های سلامت در محلات تبریز خبر داد و افزود: در راستای ترویج سلامت همگانی در محلات مختلف با همکاری ارگان ها تست ها و معاینات مختلفی با عنوان ایستگاه رایگان تندرستی صورت می گیرد که تاکنون 681 نفر خدمات دریافت کردند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در پایان با وعده به اصحاب رسانه گفت: باتوجه به تلاش ها و زحمات اصحاب رسانه، خبرنگاران و عکاسانی که دارای بیمه های ورزشی هستند، در صورت نیاز می توانند با ارائه معرفی نامه از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان و با مراجعه به کلینیک هیات پزشکی ورزشی استان خدمات فیزوتراپی رایگان دریافت کنند.
انتهای پیام/
اولین مرکز ایفمارک شمالغرب کشور افتتاح می شود/ افزایش 30 درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار