در جلسه کمیسیون آموزش مطرح شد:

حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد همکاری مناسبی با ایران داک ندارند

1398/10/22 - 17:45 - کد خبر: 11872 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گزارش رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری و اطلاعات ایران درباره عملکرد ایران داک گفت که طبق توضیحات ارائه شده علیرغم این که دانشگاه‌ها و مراکز موظف به همکاری با ایران داک هستند برخی از مراکز علمی از جمله حوزه علمیه و دانشگاه آزاد همکاری مناسبی با ایران داک ندارند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، میرحمایت میرزاده در گفت و گویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری و اطلاعات ایران عملکرد ایران داک مورد بررسی قرار گرفت و فعالیت چند دهه این مرکز تشریح شد. طبق توضیحات ارائه شده دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی موظف به همکاری با ایران داک هستند البته که برخی از مراکز علمی از جمله حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد همکاری با ایران داک ندارند این در حالی است که این همکاری در قانون پیشگیری و تقلب در آثار عملی به تصویب مجلس رسیده است مراکز آموزشی باید برای جلوگیری از تقلب یا تکرار آثار پایان نامه‌ها و رساله‌ها موضوع را در ایران داک ثبت کند تا اطلاعات جامعی از رساله‌ها داشته باشد.
سخنگوی  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شورا اظهار کرد: با توجه به طرح انتقاداتی درباره برخی موازی‌کاری‌ها مقرر شد کمیته مشترکی بین کمیسیون آموزش و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تفکیک موضوعات و وظایف و جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها تشکیل شود.
وی افزود: در موضوع کنکور نیز دولت پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده که در دستور کار آنها است تا سنجش و پذیرش از یکدیگر جدا شوند تاکید شد که با اخذ نظرات اعضای کمیسیون آموزش به سمت حذف تدریجی کنکور حرکت شود.
انتهای پیام/
حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد همکاری مناسبی با ایران داک ندارند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار