خبر/

عربستان ارسال نیروی نظامی ژاپن به منطقه را مهم ارزیابی کرد

1398/10/22 - 17:28 - کد خبر: 11867 نسخه چاپی

نصر: «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در سخنانی اعزام نیروی نظامی ژاپن به آب های منطقه را برای کمک به تامین امنیت گذرگاه های آبی بین المللی بسیار مهم ارزیابی کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، وزیر خارجه عربستان در گفت و گو با «رادیو و تلویزیون ژاپن» تامین امنیت کشتیرانی را مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه دانست و خاطرنشان کرد که همکاری ژاپن برای تامین امنیت گذرگاه بین المللی و بسیار مهم در منطقه ارزشمند و مهم است.
«فیصل بن فرحان» افزود: ارتش عربستان با نیروهای نظامی ژاپن که قرار است به منطقه خلیج فارس اعزام شوند همکاری های لازم و تبادل اطلاعات را خواهد داشت.
«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن روز گذشته (شنبه) به عنوان بخشی از تلاش‌های توکیو برای کمک به کاهش تنش در منطقه، سفر پنج روزه خود به خاورمیانه را آغاز کرد.
در این سفر قرار است نخست وزیر ژاپن از کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان دیدار کند؛ کشورهایی که ژاپن از آنها به عنوان بازیکنان مهم در تثبیت اوضاع در خاورمیانه نام می برد.
این سفر همزمان با اعزام پرسنل و تجهیزات «نیروهای دفاع از خود ژاپن» به خلیج عمان و بخشی از دریای عرب برای کمک به امنیت حمل و نقل دریایی از طریق ارتقاء قابلیت های جمع آوری اطلاعات است.  
حضور نظامی ژاپن در منطقه شامل اعزام یک شناور، یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاعی به همراه ۲۶۰ پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب است.
مناطق محل انجام این ماموریت محدود به خلیج عمان و تنگه باب المندب است که دریای سرخ و خلیج عدن را به هم وصل می کند.
تنگه هرمز با توجه به انتقاد ایران از ابتکار ائتلاف دریایی ایالات متحده از مناطق محل ماموریت مستثنی شده است.
انتهای پیام/
عربستان ارسال نیروی نظامی ژاپن به منطقه را مهم ارزیابی کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار