وزیر نیرو؛

اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر اردیبهشت ٩٩ برگزار می‌شود

1398/10/22 - 17:15 - کد خبر: 11865 نسخه چاپی

نصر: وزیر نیرو گفت: اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر و نمایشگاه کالاهای تجاری کشاورزی، تولیدی و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اردیبهشت ماه سال ٩٩ در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان عصر روز یکشنبه در حاشیه دیدار و مذاکرات هیات‌های عالیرتبه ایران و قطر در تهران در جمع خبرنگاران گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت مسوولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر از سوی ایران را برعهده دارد که به دلیل کسالت امروز در این نشست حضور نداشتند که به عنوان وزیر همراه، خدمت امیر قطر بودم.  
وی با بیان اینکه اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر و نمایشگاه کالاهای تجاری کشاورزی تولیدی و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اردیبهشت ماه سال ٩٩ در ایران برگزار می‌شود، اظهار داشت: این همایش برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران قطری در ایران است. در نشست مشترک امروز تاکید شد که صنعت گردشگری می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری طرفین باشد.  
اردکانیان تصریح کرد: امیر قطر نیز تاکید کرد که در زمینه گردشگری باید هدف‌گذاری کمی صورت بگیرد تا مشخص شود در سال ٢٠٢١ به چه میزانی از جذب گردشگر خواهیم رسید. 
وزیر نیرو بیان کرد: رییس جمهوری هم در این نشست اشاره کردند که با توجه به اینکه ایران بخشی از نیازهای خود را توسط برخی از کشورهای همسایه مجددا وارد می‌کند، ایران علاقمند است قطر به عنوان همسایه از این جایگاه و پایگاه برخوردار شود. 
اردکانیان اظهار داشت : در زمینه ساخت هتل در شهرهای ایران همچنین بهره برداری از  ظرفیت های صنعت کشاورزی از سرمایه گذاران قطری دعوت کردیم تا مشارکت و سرمایه گذاری کنند.
وی به برخی از مشکلات قطری ها در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی و تصفیه فاضلاب اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو هم اعلام کرد شرکت های ایرانی آماده هستند در این زمینه با این کشور همکاری کند.
وزیر نیرو گفت : ما تلاش می کنیم تا دو تا سه ماه آینده هیات مقدماتی کارشناسی کمیسیون مشترک ایران و قطر به ایران سفر کنند تا برنامه مشخصی برای اجلاس اردیبهشت ٩٩ را تدوین کنیم.
شیخ تمیم بن حمدال ثانی امیر قطر ظهر امروز با استقبال رضا اردکانیان وزیر نیرو وارد تهران شد.
 وی در ادامه در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی قرار گرفت و بعد از دیدار دوجانبه در کنفرانس خبری شرکت کرد.
شیخ تمیم امروز قرار است با رهبر انقلاب اسلامی هم دیدار و گفت و گو کند.
انتهای پیام/
 اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر اردیبهشت ٩٩ برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار