نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اولیا و معلمان باید با دانش‌ آموزان رفاقت کنند

1403/05/22 - 10:21 - کد خبر: 118644 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولیا و معلمان برای موثر بودن در شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان و داشتن اثرات تربیتی باید با آنان رفاقت کنند، تحقق این مهم را مستلزم ارتباط دوجانبه و ادامه‌دار بین دانش‌آموز و معلم دانست.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، عصر یکشنبه در دومین روز از اردوی طلایه داران فردای دانش‌آموزان دختر، با ارائه توصیه‌هایی در مورد فریضه نماز و احکام مستحب به دانش‌آموزان حاضر در این جمع، تعقیبات نماز را مورد اشاره قرارداد و آن را راهی برای ارتباط با خدا و جایگزینی معنوی و مناسب به جای سرگرم شدن به سایر امور، عنوان کرد و به ذکر روایت‌هایی از ثواب تسبیحات اربعه و فلسفه آن پرداخت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مغفول ماندن سبک تربیتی، اظهار کرد: آموختن علم و تربیت دانش‌آموزان با روش‌های معمول تدریس، ساعات درسی و ارتباط محدود دانش‌آموزان و معلمان مشخص چندان محقق نمی‌شود و با وجود اقدامات و برنامه‌های بسیار در این زمینه در دوره‌های مختلف، هنوز اهداف تربیتی آنگونه که باید محقق نشده‌اند.
وی، ارتباط اساتید و طلاب در حوزه را الگویی موفق برای داشتن ارتباط مستمر بین معلمان و دانش آموزان عنوان کرد و افزود: ارتباط معنوی و دائمی بین معلم و دانش‌آموز، ضروری است و برگزاری اردوهای تربیتی می‌تواند زمینه‌ساز این ارتباط باشد.
امام جمعه تبریز با مورد تاکید قرار دادن اثرات تربیتی و معنوی اردوهای دانش‌آموزی، گفت: اردوهای تربیتی نه تنها باید در فصل تابستان؛ بلکه باید هر چند ماه یکبار برگزار گردیده و امکانات لازم به این حوزه اختصاص داده شود.
حجت‌الاسلام مطهری اصل، ضمن استماع نظرات دانش‌آموزان حاضر در اردوی طلایه داران فردا بر لزوم پیگیری موارد مطرح شده توسط مسئولان ذی‌ربط تاکید کرد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه دختران و بانوان در دین مبین اسلام، زنان را مظهر صفات جمال خداوند و دارای تعقل همراه با احساس و عاطفه عنوان کرد و با اشاره به هجمه و هزینه دشمنان برای مورد هدف قرار دادن بانوان، خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاشند تا بانوان از فطرت الهی خود، فاصله بگیرند؛ بنابراین دختران ما باید به نقش تاثیرگذار خود به ویژه در جوامع بین‌الملل و فطرت پاک خود توجه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز، هدف از برگزاری اردوی "طلایه‌داران فردا" را نخبه‌پروری در حوزه دانش‌آموزی دانست و اردوهای فرهنگی و تربیتی را دارای اثرات خوب در رشد شخصیت و مزیت‌های فراوان در زندگی دانش‌آموزان، عنوان‌ کرد.
مسعود سعادتی، مولفه‌های موثر در تضمین آینده کشور را مورد اشاره قرار داد و وجود نسل نوجوان و جوان توانمند و علاقه‌مند به آینده را از اهم این مؤلفه‌ها معرفی کرد و به تبیین برنامه فراگیر پرورشی وزارت آموزش و پرورش در راستای تربیت چنین نسلی پرداخت.
وی، داشتن ایمان را از عناصر ضروری برای جامعه‌ای دینی و مهدوی، ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در این راستا، گفتمان جدیدی را مبتنی بر توحید و ولایت در عرصه جدید و جهانی، شروع کرده‌ایم.
سعادتی در پایان، داشتن هویت و امید را از دیگر مولفه‌های یک جامعه موفق عنوان کرد و متذکر شد: جامعه‌ای که به آینده امیدوار نباشد، نمی‌تواند پویایی و حرکت داشته باشد. همچنین خرد نیز برای یک جامعه بسیار ضروری است؛ به ویژه برای شما دانش‌آموزان که راهبر یک تشکل در مدرسه هستید. خرد فراتر از عقل تفکر و اندیشه است.
بیست و چهارمین دوره اردوهای تربیتی تشکیلاتی طلایه‌داران فردا با حضور دانش آموزان دختر از سراسر استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است؛ این استان همچنین از چهاردهم الی هجدهم مرداد ماه میزبان دانش آموزان پسر استان بود.
انتهای پیام/
اولیا و معلمان باید با دانش‌ آموزان رفاقت کنند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار