فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی:

نوروز امسال با 36 درصد افزایش دستگیری سارقین همراه بودیم/91 درصد از حجم کشفیات مواد مخدر افزایش یافته است

1398/02/12 - 15:02 - کد خبر: 1186 نسخه چاپی

نصر: فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 7 میلیارد و 400 میلیون تومان در 56 پرونده، با دستگیری 64 قاچاقچی و توقیف 30 دستگاه خودرو بیش از 350 درصد رشد کشفیات داشتیم که اغلب کشفیات موبایل، البسه، لوازم خانگی، تجهیزات ماهواره و... بودند.

به گزارش نصر، سردار "حسن عبدی" ظهر امروز طی نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز جوان و فرا رسیدن روز دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی، به اعلام نتایج طرح های نوروزی 98 اظهار کرد و گفت: پیشگیری از سرقت را برای طرح ‌های ایام نوروز دارای اهمیت است. با آمار موجود، آذربایجان شرقی یکی از استان ‌های کم وقوع سرقت در ایام تعطیلات بود که توان کشف در کلانتری و آگاهی هم بیش از حد انتظار بود.
 وی با بیان اینکه مسئولیت پلیس در رونق تولید، امری تعیین کننده در راستای تحقق شعار سال 98 با عنوان «رونق تولید» است، تاکید کرد: هرگونه توسعه در بستر امنیت مقدور است که استان ما هم از امن‌ترین استان‌های کشور بوده و خیلی از جرائم در این استان بسیار پایین و در نازلترین سطح قرار دارد.
وی افزود: آرامش در جامعه ‌ای به وجود می ‌آید که جرم و جنایت در آن نباشد؛ لذا در آذربایجان شرقی جامعه‌ ای امن و با آرامش داریم که نیروی انتظامی برای این موضوع بر خود می ‌بالد.
عبدی با اشاره به اینکه هر ساله در ایام نوروز، بحث چهارشنبه آخر سال به یکی از آسیب های جدی در جامعه تبدیل شده است، گفت: اتفاقات چهارشنبه آخر سال 97 نسبت به سال قبل، با کاهش 23 درصدی همراه بود که آسیب ‌های به وجود آمده هم جدی نبوده چراکه امسال مردم به سمت مواد محترقه پرخطر روی نیاوردند و به همین دلیل امسال شاهد کاهش کشف مواد مخدر نیز هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: جرائم مهم سرقتی از جمله سرقت منزل، مغازه و خودرو در استان ما 13 درصد کاهش داشت، جرائم سرقت مسلحانه و خشن نیز در حد صفر بوده، ضمن اینکه سرقت ‌های خرد مانند کیف قاپی و کف زنی و... هم با رشد 18 درصدی مواجه بودیم ولی در مجموع همه شاخص‌ ها، میزان سرقت 7 درصد افزایش داشت.
وی با بیان اینکه در نوروز امسال، 36 درصد افزایش دستگیری سارقین را داشتیم، اذعان کرد: 76.2 درصد سارقین اعتیاد دارند، 96.2 مرد بودند، 81.5 درصد سابقه دار بودند، 7.2 درصد غیربومی بوده و 83.9 درصد بیکار بودند.  
سردار عبدی تصریح کرد: جرم کلاهبرداری هم از جرائم مهم در کشور محسوب می ‌شود که نوروز امسال این جرم 14 درصد در استان کاهش پیدا کرده است.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی به کشفیات مواد مخدر در سال قبل و جاری اشاره کرد و گفت: نوروز سال 97 در حوزه مواد مخدر 172 کیلوگرم کشفیات داشتیم که امسال این کشفیات به 330 کیلوگرم رسید که این حجم از کشفیات نزدیک به 91 درصد افزایش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که در این طرح اغلب معتادین متجاهر سطح شهر در نوروز جمع آوری شدند و در کمپ‌ماده 16 نگهداری می شوند.
سردار عبدی با تاکید بر اینکه در حوزه رونق تولید، مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفقیت ‌های ویژه ‌ای کسب کرده ایم، تصریح کرد: بیش از 7 میلیارد و 400 میلیون تومان در 56 پرونده، با دستگیری 64 قاچاقچی و توقیف 30 دستگاه خودرو بیش از 350 درصد رشد کشفیات داشتیم که اغلب کشفیات موبایل، البسه، لوازم خانگی، تجهیزات ماهواره و... بودند.
وی عملکرد پلیس 110 را در ایام نوروز 98 تشریح کرد و خاطر نشان ساخت: تعداد کل تماس در نوروز امسال، بیش از 83 هزار مورد بوده که نسبت به سال گذشته 45 درصد رشد داشته است. از این تعداد، 37 هزار مورد منجر ه تماس شده بود که مابقی مربوط به راهنمایی وضعیت را هها و امدادرسانی بوده است.
وی اظهار کرد: در تلفات رانندگی سال گذشته وضعیت مناسبی نداشتیم که 780 کشته و بیش از 11 هزار نفر هم مجروح در تصادفات داشتیم که این آمار بسیار نگران کننده است؛در چنین حوادثی اغلب 15 درصد این افراد معلول می ‌شوند. متاسفانه بیش از 70 درصد دلایل تصادفات مربوط به عوامل انسانی است.
عبدیدادامه داد: در طرح نوروزی امسال اقدامات قابل توجهی از سوی رسانه ‌ها و سازمان ‌های مرتبط مخصوصا مردم انجام شد و نتیجه آن شد که تلفات جاده ‌ای 38 درصد کاهش یافته در حالی که تردد 6 درصد کاهش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی در پایان از همکاران خود که در ایام نوروز بی منت و به دور از خانواده هایشان در آماده باش کامل جهت رفاه حال مردم بودند، قدردانی و تشکر کررد و افزود: همه مجموعه‌ های مرزبانی، راهنمایی و رانندگی، پاسگاه و کلانتری، پلیس راه و... در ایام نوروز فعال بودند که این باعث شد تا امسال 83 درصد میزان تقدیر مردم از عملکرد پلیس افزایش یابد.

انتهای پیام/

نوروز امسال با 36 درصد افزایش دستگیری سارقین همراه بودیم/91 درصد از حجم کشفیات مواد مخدر افزایش یافته است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار