اختصاصی نصر |

اعضای کابینه پزشکیان را بیشتر بشناسیم | سوابق + تصاویر

1403/05/21 - 12:56 - کد خبر: 118583 نسخه چاپی

نصر: مسعود پزشکیان رئیس جمهور؛ اعضای پیشنهادی خود را برای کابینه چهاردهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش نصر، با معرفی اعضای کابینه چهاردهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابتدا در کمیسیون های تخصصی و سپس در صحن مجلس سوابق و توانمندی افراد معرفی شده را بررسی و رای اعتماد خواهند داد.
مختصری از سوابق و تحصیلات اعضای معرفی شده به قرار زیر است:

وزارت آموزش و پرورش:

علیرضا کاظمی | مشهد | 1344
 قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
وی پیشتر معاون پرورشی و فرهنگی و مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بوده‌است.
همچنین وی از ۴ شهریور تا ۷ آذر سال ۱۴۰۰ سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بود.
با عدم رأی اعتماد نمایندگان مجلس یازدهم به حسین باغگلی گزینه مورد نظر رئیسی، وی علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین کرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:
سید ستار هاشمی | یاسوج | 1355
یک متخصص برجسته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران است. او در سال ۱۳۵۵ در یاسوج متولد شده و تحصیلات خود را در رشته هوش مصنوعی از دانشگاه موناش استرالیا و دانشگاه علم و صنعت ایران به پایان رسانده است.
هاشمی به عنوان جوان‌ترین استاد تمام هوش مصنوعی در ایران شناخته می‌شود و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز است.
از جمله سوابق اجرایی او می‌توان به معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت، مدیرکلی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، و معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد. او همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانسل بوده و در سال ۱۴۰۲ به عنوان مدیر برتر قوه قضاییه شناخته شد. علاوه بر این، هاشمی در تأسیس انجمن هوش مصنوعی ایران نیز نقش داشته است.
او در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نوین و نوآوری‌های ارتباطی فعالیت‌های چشمگیری داشته و به بهبود فرآیندهای مربوط به ثبت اسناد و توسعه فناوری‌های ارتباطی در ایران کمک کرده است.

وزارت اطلاعات:
سید اسماعیل خطیب | قائنات ( خراسان جنوبی ) | 1340
سیاستمدار و روحانی است که در دولت سیزدهم سمت وزیر اطلاعات ایران را برعهده دارد.
پس از شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطیب از جملهٔ پیشگامان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۹–۱۳۶۰ بود. او در سال ۱۳۷۰ ریاست اداره کل اطلاعات قم را بر عهده گرفت، سپس خطیب به عنوان رئیس حفاظت دفتر رهبر جمهوری اسلامی مستقر در قم منصوب شد ولی با تلاش صادق آملی لاریجانی وی از دفتر رهبری به قوه قضائیه منتقل شد و با حکم وی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ با توجه به سوابق اطلاعاتی اش ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر عهده داشته است.

وزارت اقتصاد و دارایی:
عبدالناصر همتی | کبودرآهنگ | 1336
 سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است.
او هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران بود و هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند.
همتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران بود که با کسب حدود ٪۱۰ آرا در رتبهٔ سوم قرار گرفت.
وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز ثبت‌نام کرد.
وی دانش‌آموختهٔ دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرده و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت کرد و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.
او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت.
وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.
همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.
او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

وزارت امور خارجه:

عباس عراقچی | تهران | 1341
دیپلمات و سیاستمدار ایرانی است که از سال ۱۴۰۰ به‌عنوان دبیر شورای راهبردی روابط خارجی فعّالیت می‌کند.
وی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ سمت معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران را برعهده داشت.
او همچنین از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بوده‌ که در وین حضور داشته‌ است.
وی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی روابط بین‌الملل از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و همچنین دکترای اندیشه‌های سیاسی از دانشگاه کنت است.
وی در سال ۱۳۹۲ برای یک دوره ۴ ماهه در دولت دهم سرپرست سخنگوی وزارت امور خارجه بود و از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ نیز سمت معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه را برعهده داشت.
او در پی تغییر ساختار این وزارتخانه، از ۲۷ دی ۱۳۹۶ تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ سمت معاون سیاسی وزیر امور خارجه را برعهده داشت و در حال حاضر به‌عنوان مشاور عالی وزیر امور خارجه، عضو انجمن ملی دیپلماسی و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
دکتر محمدرضا ظفرقندی | تهران | 1337
پزشک و سیاستمدار اهل ایران است.
وی از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج اپیدمی کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.
وی فوق تخصص جراحی عروق، و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و محل کار او بیمارستان سینا، اولین بیمارستان ایران از نظر قدمت است.
او پژوهش‌هایی در زمینه درمان بیماران تروما و همچنین مجروحین شیمیایی جنگ ایران و عراق انجام داده است.
ظفرقندی از زمره اصلاح طلبان فعال در جامعه پزشکی است.
وی در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که یک حزب اصلاح‌طلب تلقی می‌شود را بر عهده دارد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

احمد میدری| آبادان | 1342
اقتصاددان ایرانی و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.
او نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بود.
وی دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است.
میدری، سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است.
او معتقد است علم اقتصاد جریان اصلی یا متعارف در برخی مسائل مثل نوسان قیمت، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد ولی از آنجا که ادعای آن این است که تحلیل‌هایش فقط مربوط به این چارچوب نیست و در تقریباً تمام مسائل اقتصادی پاسخگو است و جامعیت دارد، با این دستگاه تحلیلی مخالف است.
او از شناخته‌شده‌ترین مدافعان نهادگرایی ایرانی است ولی خود را اقتصاددان نهادگرا معرفی نمی‌کند، اما به واسطه نوشته‌ها و نظرات اقتصادی، وی را با نهادگرایی می‌شناسند.
در انتخابات زودهنگام چهاردهم دوره ریاست جمهوری در ایران، احمد میدری به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، کاندید جبهه اصلاحات، در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حاضر شد.
میدری در این میزگرد آموزش و بهداشت را به عنوان دو کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از نظام بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد.
این اقتصاددان بازسازی اقتصادی بر اساس عدالت اجتماعی را ایده اصلی پزشکیان دانست.

وزارت جهاد کشاورزی
غلامرضا نوری قزلجه | بستان آباد | 1349
یک سیاست‌مدار ایرانی است که در عرصه سیاست و نمایندگی در مجلس شورای اسلامی ایران شناخته شده است.
وی از حوزه انتخابیه بستان‌آباد به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.
نوری قزلجه در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حضور داشته و از چهره‌های برجسته در مجلس به شمار می‌رود.
وی به عنوان یک سیاستمدار اصلاح‌طلب شناخته می‌شود و در موضوعات مختلفی از جمله توسعه مناطق روستایی و حمایت از کشاورزی و حقوق شهروندی فعالیت کرده است. همچنین، او در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت می‌کند.
نوری قزلجه به دلیل رویکرد معتدل و اصلاح‌طلبانه‌اش در بین همکاران و مردم منطقه خود محبوبیت دارد و به طور فعال در مسائل مرتبط با توسعه منطقه‌ای و حقوق اقشار مختلف جامعه نقش ایفا می‌کند.
غلامرضا نوری قزلجه دارای سوابق مختلفی در حوزه‌های سیاسی و اجرایی است. برخی از مهمترین سوابق او عبارتند از:
نماینده مجلس شورای اسلامی: نوری قزلجه در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی فعالیت داشته است. او در این دوره‌ها به عنوان نماینده اصلاح‌طلب شناخته شده و در کمیسیون‌های مختلفی از جمله کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت کرده است.

وزارت دادگستری

امین‌حسین رحیمی | ملایر | 1347
سیاستمدار ایرانی است که در دولت سیزدهم سمت وزیر دادگستری را برعهده دارد.
او معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه از خرداد ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ بوده‌است.
وی پیش از این نماینده شهرستان ملایر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و دادستان دیوان محاسبات کشور در مجلس نهم بود.
وی همچنین در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر دادگستری پیشنهادی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد.
امین‌حسین رحیمی توانست در هشتمین دوره انتخابات مجلس با مجموع ۳۴ هزار و ۳۴۳ رأی از ۱۰۵ هزار و ۳۵۲ آرای مأخوذه به عنوان نماینده اول مردم شهرستان ملایر به مجلس هشتم راه یابد.
تحصیلات وی کارشناس ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم سخنگوی این کمیسیون و عضو هیئت تطبیق و بررسی مصوبات دولت با قوانین بود.
امین‌حسین رحیمی در تیرماه سال ۱۳۹۱ به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و تصویب نمایندگان مجلس به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.
و پس از گذشت یک سال وکلای ملت در شهریور ماه ۱۳۹۲ با ۱۷۹ رأی موافق از مجموع ۱۹۰ آرای مأخوذه، امین‌حسین رحیمی را به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات برگزیدند.
امین‌حسین رحیمی پیش از دادستانی دیوان محاسبات، به عنوان معاون امور مجلس قوه قضائیه در امور مجلس نهم منصوب شده بود.
او در کارنامه کاری خود سمت‌هایی چون: قاضی، معاون رئیس کل دادگاه انقلاب تهران و دادگاه‌های عمومی و عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس نهم را نیز دارد.

وزارت دفاع:
عزیز نصیرزاده | سراب | 1343
  سرتیپ خلبان اف-۱۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که از سال ۱۴۰۰ تاکنون، به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.
وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.
نصیرزاده فعالیت نظامی را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد و در جنگ ایران و عراق از خلبانان نیروی هوایی ارتش بود.
وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست ستاد نهاجا (معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش) را برعهده داشت و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش بود.
وی در سال ۱۳۶۱ به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش و طی دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان، به گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ پیوست. او از اواسط جنگ ایران و عراق به‌عنوان خلبان جنگنده اف-۱۴ در چندین مأموریت هوایی شرکت داشت.
نصیرزاده پس از جنگ در سمت‌هایی چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نهاجا، معاونت اطلاعات نیروی هوایی، معاونت طرح و برنامه نهاجا، معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی (رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش) و جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش فعالیت داشته است. وی در سال ۱۳۹۱ درجه سرتیپی دریافت کرد.

وزارت راه و شهرسازی
فرزانه صادق مالواجرد | اصفهان | 1355
یک معمار و شهرساز ایرانی است که در حوزه‌های مدیریت شهری و سیاست‌گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت دارد.
او به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران فعالیت می‌کند.
این شورا مسئول برنامه‌ریزی و نظارت بر توسعه شهری در ایران است و نقش مهمی در تعیین سیاست‌های معماری و شهرسازی در کشور ایفا می‌کند.
وی دارای تجربه گسترده‌ای در حوزه‌های مرتبط با معماری و شهرسازی است و در پروژه‌های مختلف شهری و معماری نقش داشته است.
فرزانه صادق مالواجرد دارای سوابق گسترده‌ای در حوزه معماری و شهرسازی است. برخی از مهم‌ترین سوابق و فعالیت‌های وی عبارتند از:
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران: او در این سمت مسئولیت‌های کلیدی در تعیین سیاست‌ها و نظارت بر توسعه شهری و معماری کشور داشته است. این شورا یکی از مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌گیری در حوزه شهرسازی در ایران است.
معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی: فرزانه صادق مالواجرد در این سمت نیز نقش مؤثری در تدوین و اجرای سیاست‌های کلان شهری و معماری کشور ایفا کرده است. این سمت او را در جایگاه یکی از مهم‌ترین مقامات اجرایی در حوزه شهرسازی کشور قرار داده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت
 
سید محمد اتابک | اراک | 1337
 او  کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است. او ازسال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ مدیرعامل سیمان تهران بود. در کارنامه کاری وی نائب رییسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رییسی هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر به چشم می‌خورد.
او همچنین مجری طرح عظیم نواب، بیمارستان‌ها و کارخانجات سیمان و فولاد مختلف در کشور بوده است.
سیدمحمد اتابک که پیش از این به مدت هشت سال در فاصله سال‌های سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود. او از سال ۱۳۹۸به عنوان معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان منصوب شد. 
اتابک دارای سوابقی چون رئیس هیأت مدیره انجمن سیمان ، رئیس هیأت مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و... است.
او در حالی مهیای دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی می‌شود که صنعت و تجارت ایران با بحرانی جدی روبروست و بنا بر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نرخ استهلاک از سرمایه‌گذاری پیشی گرفته و اقتصاد ایران با ناترازی شدید انرژی روبروست به طوری که بخش مهمی از صنایع ایران به دلیل محدودیت انرژی در وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل در برخی روزهای هفته به سر می‌برند.
عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا
مدیرعامل سیمان تهران به مدت هشت سال از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰
مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس از سالذ ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۸
معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان از سال ۱۳۹۸
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰

وزارت علوم و تحقیقات
حسین سیمایی صراف | مشهد | 1347
علاوه بر تحصیلات حوزوی،‌ دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است.
از شهریور ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی‌میرزایی و پیش از علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت بوده است و سوابق اجرایی متعددی در وزارت علوم بر عهده داشته است.
فهرست برخی سوابق اجرایی سیمایی صراف :
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم، قائم مقام معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم، مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم دولت یازدهم، عضو شورای مرکزی بورس دانشجویان، رئیس ستاد مستندسازی وزرات علوم، عضو ستاد آمایش آموزش عالی، عضو اصلی هیات مرکزی تجدیدنظر تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم، جانشین وزیر علوم در کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و عضو شورای ستاد امور رفاهی اعضای هیات علمی نیز در کارنامه مسئولیت‌های اجرایی سیمایی صراف در مجموعه وزارت علوم به چشم می‌خورد.
سیمایی صراف که وکیل پایه یک دادگستری است در سال‌های گذشته، عضو کمیسیون حقوق مدنی معاونت حقوقی قوه قضائیه، عضو شورای راهبردی تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی و عضو مبلغین معاونت بین‌الملل بعثه حج مقام معظم رهبری (از ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰) بوده است.
وی که اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است به افتخارات علمی و پژوهشی همچون پژوهشگر برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۲، برنده دوره چهارم کتاب سال حوزه علمیه قم، برگزیده دوره هفتم جشنواره بین‌المللی فارابی و رتبه اول بیست و سومین کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران دست یافته است.
تاکنون بیش از ۵۰ اثر، اعم از کتاب و مقاله فارسی و انگلیسی توسط سیمایی صراف تالیف شده و چند کتاب دیگر نیز در دست چاپ دارد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
سید عباس صالحی | مشهد | 1342
 سیاستمدار، فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی است که در دولت دوازدهم سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت. او درحال حاضر به عنوان مدیرمسئول مؤسسه و روزنامه اطلاعات و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی فعالیت می‌کند.
او معاون پیشین فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بود که به واسطه حضور در منصب معاونت فرهنگی و سرپرستی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عرصه سیاست و رسانه شد.
عباس صالحی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وزارت کشور:
اسکندر مومنی | قائمشهر | 1341
 سرتیپ پاسدار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، که از سال ۱۳۹۷ تاکنون به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند.
مؤمنی از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ فرمانده انتظامی خراسان بود، از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ به‌عنوان معاون انتظامی فرمانده نیروی انتظامی فعالیت می‌کرد، از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ ریاست مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را برعهده داشت و در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ معاون عملیات نیروی انتظامی بود.
وی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی را برعهده داشت و در فاصله سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی انتظامی فعالیت می‌کرد.

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
سیّد رضا صالحی امیری | بابل | 1340
سیاستمدار، مقام امنیتی سابق و رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران، قائم‌مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانو رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بوده است.
او در آغاز کار دولت حسن روحانی، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود.
او پیش از این در وزارت اطلاعات، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرده است.
صالحی امیری دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات) و دانشیار دانشگاه است.
وی در ۲۹ دی ۱۳۹۶ از سمت معاونت شهرداری تهران استعفا کرد و استعفای او توسط محمدعلی نجفی پذیرفته شد.

وزارت نفت:
محسن پاک نژاد | تهران | 1345
وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
وی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری بوده است.
وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم فعالیت کاری خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد.
از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به‌عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد.
پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، عضو هیئت‌مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز بود.
پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود و سپس تا ۱۳۹۲ به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرد.
مدیرکلی نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و مدیرعاملی و نایب‌رئیسی هیئت‌مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران از دیگر مسئولیت‌های وی پیش از معاونت امور تولید در شرکت ملی نفت به‌ شمار می‌رود.


وزارت نیرو:
عباس علی آبادی | اراک | 1341
سیاستمدار، مدیر ارشد اجرایی و استاد دانشگاه است که از سال ۱۴۰۲ تا کنون در دولت سیزدهم سمت وزیر صنعت، معدن و تجارت را برعهده دارد.
علی‌آبادی دانش‌آموختهٔ کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده‌است.
او مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.
از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت مپنا، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.
علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ که با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله موفق به دریافت رأی اعتماد از مجلس یازدهم شد.

وزارت ورزش و جوانان

احمد دنیامالی | بندرانزلی | 1339
وی نماینده حوزه انتخابیه بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی است.
وی پیشتر به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی ایران و رئیس فدراسیون قایقرانی ایران فعالیت کرده‌است.
او پیشتر عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم بود.
وی پیش از این معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران (مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران) را از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ برعهده داشته است.
از جمله پروژه‌های دوره تصدی وی در معاونت فنی و عمرانی می‌توان به برج میلاد، تونل توحید، تونل رسالت، بوستان آب و آتش، تونل نیایش و تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران اشاره کرد.
دنیامالی در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ معاون وزارت راه و رابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته است.
او نه سال رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است.
وی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.
او در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان شرکت نمود و با ۱۵۷۲۷۷ رای به عضویت شورای شهر تهران درآمد.
وی در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کرد و به عنوان نمایندهٔ حوزه انتخابیه بندر انزلی راهی بهارستان شد. و طی دوسال به‌طور متناوب عضو کمیسیون عمران مجلس می‌باشد.
وی در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ به عنوان نائب رئیس دوم این کمیسیون انتخاب شد.
انتهای پیام/
اعضای کابینه پزشکیان را بیشتر بشناسیم | سوابق + تصاویر نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ابراهیم لیل ابادی   ماه پیش  

وزیر کشور یه نظامیست در زمانیکه نیاز به عقلانیت است یه نظامی که فقط از زور سر در می‌اورد چکار دارد در وزارت کشور
پژوهشیار