امیر کریم زاد شریفی*

درختان "ماورایی" در جاده های آذربایجان !

1398/02/12 - 14:51 - کد خبر: 1185 نسخه چاپی

نصر: واکنش های مردمی نسبت به قطع و حمل درختان مناطق مختلف آذربایجان با انتقاد صریح و تند امام جمعه تبریز وارد مرحله جدیدی شد به طوری که مسئولان و مدیران امر بالاخره خود را در جایگاه پاسخگویی به مردم دیدند.

هفته جاری به همت روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تیمی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی در منطقه ارسباران حاضر شدند تا شاهد واکنش های مسئولان امر و توضیحات شان پیرامون این موضوع قطع درختان ارسباران باشند.

اگر چه این بازدید هم تاثیری در روند کاهش قطع درختان نداشت و گویا هیچ مقام مسئولی توان مقابله با دلالان چوب در کشور را ندارد؛ در یکی از ویدئوهای منتشر شده از این بازدید مدیر منابع طبیعی شهرستان کلیبر برای کسانی که اثبات کنند یک اصل درخت از جنگل های ارسباران قطع شده است جایزه تعیین کرد!

این اظهارات خارج از شان این مقام مسئول در حالی مطرح و در رسانه ها منعکس می شود که مردم روزانه شاهد حمل انبوهی از سرمایه های طبیعی منطقه ارسباران هستند.

نکته مهم اینکه پاسخگویی به یک مطالبه عمومی که آن هم در راستای حفظ محیط زیست است نباید با فرافکنی همراه باشد؛ انبوه درختانی که در جاده های استان حمل می شوند با مدنظر قرار دادن ادعای این مقام مسئول پس "زمینی" نیستند و از جمله درختان ماورایی به شمار می روند که به تازگی در جاده های آذربایجان ظهور کرده اند.

ای کاش مسئولان به جای تمسخر مردم و به نوعی زیرسئوال بردن حساسیت به حق شان؛ پاسخ هایی در شان و اهمیت موضوع ارایه دهند که شاید اعتماد سلب شده و از دست رفته بین مردم و دولت ترمیم یابد.

البته این کمترین انتظاری است که مردم از حقوق بگیران بیت المال می توانند داشته باشند.

*سردبیر

انتهای پیام/

درختان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار