استاندار زنجان؛

اصناف، نقش مهمی در آرامش جامعه دارند

1398/10/22 - 13:30 - کد خبر: 11832 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: اصناف، نقش مهمی در آرامش فضای جامعه دارند و آحاد صنوف در کنترل بازار و نظارت بر قیمت‌ها کمک بسیاری کرده و می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار داشت: باید هر آنچه از دستمان برمی‌آید برای حل مشکلات اصناف که زحمت زیادی می‌کشند، کمک کنیم.
وی تصریح کرد: این خیلی مهم است که با کمک اصناف می‌توانیم بازار را کنترل کنیم.
حقیقی افزود: استکبار و استبداد، همیشه در پی از بین بردن آرامش جامعه بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری تلاش می‌کند که فضا به هم بخورد اما در شرایط فعلی باید برای آرام نگه داشتن فضا تلاش کنیم.
استاندار زنجان گفت: ایجاد حتی یک شغل، ارزش فراوان دارد و باید برای جلوگیری از از بین رفتن بعضی صنوف تا حد توان در بخش‌هایی مانند تسهیلات، مالیات و تامین اجتماعی کمک کنیم.
وی اظهار داشت: اسامی واحدهای صنفی متخلف نیز توسط اتحادیه مربوطه به استانداری اعلام شود تا از طریق بازرسی استانداری، پیگیری و برخورد جدی صورت پذیرد.
حقیقی خاطرنشان کرد: معاونت اقتصادی استانداری، لیست فعالیت‌های مشمول کمک دولتی را جهت بررسی در کارگروه تنظیم بازار استان مطرح کرده و لیست جدید صنوف برای جایگزینی به مرکز اعلام شود تا بر اساس آن عمل کنیم.
استاندار زنجان گفت: صنوفی که در حق بیمه تامین اجتماعی، تحت پوشش کمک دولتی قرار دارند خود کارفرما نیز باید مشمول این کمک شود که اداره کل تامین اجتماعی این موضوع را پیگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: تعرفه آب، برق و گاز صنوف تولیدی باید مانند واحدهای تولیدی محاسبه شده و موضوعاتی مانند تغییر کاربری‌های صنفی، صنوف در نوبت دریافت تسهیلات، بهداشت واحدهای صنفی و اختلاف نظر بین میراث فرهنگی و اصناف در نرخ‌گذاری قیمت رستوران‌های گردشگری نیز با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه و با برگزاری جلسات، بررسی و مرتفع شود.
انتهای پیام/
اصناف، نقش مهمی در آرامش جامعه دارند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار