شهردار اسبق تبریز در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

مصوبه‌ روز ملی تبریز فراموش شده است 

1403/05/16 - 19:21 - کد خبر: 118262 نسخه چاپی

نصر: شهردار اسبق تبریز از فراموشی مصوبه‌ روز ملی تبریز در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر، شهردار اسبق تبریز در واکنش به گزارش نصر پیرامون نامگذاری «روز ملی تبریز» با عنوان «انتخاب چهاردهم مرداد به عنوان “روز ملی تبریز” در هاله‌ای از ابهام» گفت: زمانی که در سال ۱۴۰۰ شهردار تبریز بودم، موضوع نامگذاری ۱۴ مرداد به نام روز ملی تبریز در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب اعضا از جمله امام جمعه فقید تبریز و استاندار وقت و سایر اعضای شورا رسید و مقرر شد جناب آقای کی‌نژاد، دبیر وقت شورای انقلاب فرهنگی، موضوع را در سطح این شورا مطرح کرده و این روز در تقویم رسمی کشور به نام تبریز ثبت شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نقش و سهم تبریز در انقلاب مشروطه پررنگ و حائز اهمیت است، انتخاب این روز به نام تبریز با استقبال تمامی اعضا همراه بود، اما متاسفانه بعد از پایان ماموریتم در شهرداری تبریز این موضوع مسکوت ماند.

شهین باهر تاکید کرد: طرح دوباره این موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و بررسی دوباره آن به نظر بنده دوباره کاری است، چرا که انتخاب ۱۴ مرداد به نام روز ملی تبریز، هم از بعد تاریخی و هم از بعد گردشگری برای تبریز به عنوان یک ظرفیت بزرگ تلقی می‌شود. 

این گزارش می‌افزاید، با وجود اینکه نام بسیاری از شهرهای تاریخی کشور از جمله اصفهان، شیراز، اردبیل، مراغه و... در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، اما تاکنون به طور رسمی روزی به نام تبریز در تقویم رسمی کشور ثبت نشده، لذا ضرورت دارد مسئولان امر در خصوص ثبت روز 14 مرداد، سالروز صدور فرمان مشروطیت به نام تبریز اقدام کنند.

انتهای پیام/
مصوبه‌ روز ملی تبریز فراموش شده است  نویده رئوف فرد

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار