مدیرکل اداره بهزیستی آذربایجان‌شرقی؛

یک سوم جمعیت ایران پیر می‌شود

1403/05/15 - 16:01 - کد خبر: 118163 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اداره بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت ایران پیر خواهند بود و در این راستا باید برنامه داشته باشیم.

به گزارش نصر، امروز آخرین وضعیت سالمندی در شهر تبریز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت.غلامرضا احمدی، رئیس این کمیسیون در ابتدای این جلسه با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: او یکی از افرادی بود که در نوک پیکان جبهه مقاومت قرار داشت و ۶۰ تن از اعضای خانواده اش را در این راه به عنوان شهید هدیه کرده بود.در ادامه مرمت کلیسای کاتولیک مورد بررسی قرار گرفت. احمدی در این خصوص گفت: این موضوع یکی از دغدغه های اصلی کميسيون فرهنگی و اجتماعی بود اما با توجه به اینکه در کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار پیگیری می‌شد؛ چندان ورود نکردیم.وی بیان کرد: هماهنگی بین ارگان ها برای مرمت این بنای تاریخی باید هر چه سریع تر انجام شود چرا که این مکان میراث ملی ماست. در ادامه موضوع سالمندان در شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت. فرگل صحاف، مدیرکل اداره بهزیستی آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: جمعیت به سمت سالمندی می‌رود. البته تعریف سالمند در سال های اخیر تغییر پیدا کرده و اکنون به افراد دارای بیش از ۶۵ سال سن سالمند گفته می‌شود.وی ادامه داد: طبق اعلام بهداشت جهانی ۶۵ سال تا ۷۵ سال سالمند نو، ۷۵ سال تا ۸۵ سال سالخورده و بالای ۸۵ سال کهنسالی به حساب می‌آید.وی بیان کرد: در سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت ایران پیر خواهند بود و در این راستا باید برنامه داشته باشیم.مدیرکل بهزیستی گفت: سالمندی فرد دارای تعادل است؛ اما سالمندی جمعیت تعادل گروه‌های سنی را بر هم می‌زند.وی تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهد سالمندی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۵۵ در ایران دو برابر شده است و تا سال ۱۴۲۰، ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.
صحاف گفت: باید به نیاز سالمندان پاسخگو باشیم و در این راستا سند ملی سالمندان کشور تدوین شد که سال گذشته آن را در استان بومی سازی کردیم و زیر نظر استانداری برای تک تک دستگاه ها در این رابطه وظیفه تعریف شد. در پایان این جلسه مصوب شد شهرداری به وظایف قید شده خود در این سند عمل کرده و گزارش آن را به شورا ارائه نمایید.
انتهای پیام/
یک سوم جمعیت ایران پیر می‌شود خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار