خبر/

ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و ژئو پارک ارس در دستور کار است

1398/10/22 - 12:07 - کد خبر: 11814 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: دو موضوع ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و ژئو پارک منطقه آزاد ارس در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، احمد حمزه زاده با بیان اینکه آیین‌نامه کمیته طبیعت گردی و برنامه‌های پیش رو در حوزه طبیعت‌ گردی استان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: رسالت اصلی کمیته طبیعت‌ گردی آذربایجان شرقی ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های بین دستگاهی در این حوزه است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای اکوتوریسم در استان، افزود: فرصت‌های ویژه در حوزه توسعه طبیعت‌گردی آذربایجان شرقی باید با نگاه ویژه و کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص انجام شود.
وی با تأکید بر لزوم ارتقا سهم گردشگری آذربایجان شرقی در سطح کشور، اظهار کرد: به منظور ارتقا این جایگاه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان باید شاخص‌های عمومی کیفی و کمی گردشگری بهبود یابد که همین موضوع موجب جلب توجه سرمایه‌گذار به منطقه نیز خواهد شد.
حمزه زاده در ادامه به بحث ایجاد ژئو پارک در منطقه آزاد ارس نیز اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های طبیعی و منابع آبی (چشمه‌های آبگرم و سدها) استان فرصتی برای ایجاد سایت‌های ژئو پارک در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به‌ویژه منطقه آزاد ارس است.
معاون گردشگری استان با اشاره به اقدامات قابل توجه منطقه آزاد ارس در ایجاد ژئو پارک در این منطقه، اضافه کرد: باید از جای‌جای ظرفیت‌های طبیعی برای جذب گردشگری، توانمندسازی منطقه، رشد اقتصادی و حفاظت از میراث طبیعی استفاده کرد و منطقه آزاد ارس برنامه‌ریزی‌های لازم برای وقوع این امر را به‌ خوبی پیش برده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، وی گفت: مناطق چهار گانه طبیعت‌گردی آذربایجان شرقی با پنج شاهراه و ۲۰۰ مسیر گردشگری که شامل جاذبه‌های بومی، طبیعی و تاریخی با جزئیات کامل شناسایی و به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری جهت برگزاری تورهای مختلف معرفی شده است، همچنین  نرم افزار طبیعت گردی "میستر تریپ (آقای سفر)" به عنوان راهنمای افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی در راستای مسیریابی و نمایش امکانات محلی، اقامتی، بلدچی، کمپ‌ها و... راه‌اندازی شد که فاز اول آن نیز به اتمام رسیده است.
وی همچنین با اشاره به ۲۱۷ اقامتگاه بوم گردی که اکثراً در شمال استان قرار دارند، گفت: تشکیل خانه‌های طبیعت‌گردی، تدوین اطلس جامع طبیعت‌گردی، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های منابع آبی از برنامه‌های آتی این اداره کل است.
انتهای پیام/
ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران و ژئو پارک ارس در دستور کار است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار