رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد؛

تردد در گردنه‌های مهاباد به دلیل کولاک با مشکل مواجه است

1398/10/22 - 11:30 - کد خبر: 11804 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: عبور و مرور خودروها در گردنه‌های این شهرستان به دلیل وجود کولاک با مشکل مواجه است و تردد بدون زنجیرچرخ ممکن نیست.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محسن خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: کولاک در گردنه «زمزیران» محور مهاباد- سردشت و دشت «قره‌بلاغ» محور مهاباد- بوکان شدیدتر است.
وی اضافه کرد: در گردنه «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد سردشت نیز امشب شاهد کولاک شدید بودیم که با تلاش راهداران مسیر برف‌روبی و تردد در این گردنه تسهیل شد.
وی در خصوص راه‌های روستایی نیز گفت: عوامل راهداری طی دو روز گذشته مسیرهای روستایی این شهرستان را برف‌روبی کرده‌اند و تردد در این مسیرها بدون مشکلی جریان دارد اما رانندگان باید زنجیر چرخ داشته باشند.
خادمی اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.
وی با اشاره به انباشت یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.
وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.
مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.
انتهای پیام/
تردد در گردنه‌های مهاباد به دلیل کولاک با مشکل مواجه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار