خبر/

عزم جدی جهاد کشاورزی تبریز برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی سبزیکاری حکم آباد

1398/10/22 - 11:13 - کد خبر: 11803 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز از عزم جدی این اداره برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی سبزیکاری حکم آباد خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، فرامرز افشانی در گفت‌‎وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: کارگاهی به منظور ارائه طرحی در خصوص حفظ اراضی سبزیکاری حکم آباد  تبریز و به ثبت رساندن آن با همکاری دانشگاه تبریز، سازمان میادین و جهاد کشاورزی شهرستان و با حضور اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار و در خصوص ثبت ملی اراضی صیفی و حکم آباد صحبت‌هایی شد.
وی با اشاره به اینکه تبریز در ابتدا باغ شهر و شهر قنات‌ها بود، گفت: متاسفانه بنا به برخی دلایل مدیریتی و انسانی امروزه خبری از این باغ‌ها نبوده و بسیاری از قنات‌ها از بین رفته‌اند.
وی تاکید کرد: رسانه‎ها بازوی کمکی ما هستند و انتظار داریم تا در این مورد به ما کمک کنند تا جلوی از بین رفتن دوهزار هکتار اراضی سبزیکاری حکم آباد، قرا ملک و استاد جعفری و شمس تبریزی را بگیریم.
مدیر جهاد کشاورزی تبریز خاطرنشان کرد: امروز زمین‌های سبزیکاری ما در شرایطی در حال از بین رفتن هستند که در دنیا برای ترویج کشاورزی شهری و ایجاد چنین فضاهایی تلاش می‌کنند.
وی گفت: با مطرح شدن تغییر کاربری اراضی سبزیکاری حکم آباد، سبزیکاران این منطقه چند سالی است که در روستاهای اطراف مثل روستای بارانلو اقدام به سبزیکاری و ارتزاق از این راه می‌کنند و ما باید برای حفظ آنچه که داریم، تلاش کنیم.
وی در خاتمه متذکر شد: شهرداری برای نگهداری از یک متر مربع فضای سبز، هزینه زیادی صرف می‌کند، چرا باید از زمین‌هایی که خود سبزیکاران از آن نگهداری می‌کنند، حفاظت نکنیم، این اراضی می‌توانند به عنوان جاذبه‌ای توریستی مورد استفاده قرار گرفته و فرصتی برای عرضه مستقیم محصولات باشد، گردشگران برای دیدن پارک به تبریز نمی‌آیند، بلکه چنین جاذبه‌هایی برای آن‌ها جالب است.
انتهای پیام/
عزم جدی جهاد کشاورزی تبریز برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی سبزیکاری حکم آباد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار