رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات‌ بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی؛

اهدای عضو در آذربایجان‌غربی سه نفر را از مرگ‌ حتمی نجات داد

1398/10/22 - 11:00 - کد خبر: 11797 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات‌ بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: اهدای عضو مرد ۶۰ساله ، که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود در آذربایجان‌غربی سه نفر را از مرگ‌ حتمی نجات داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، جواد آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: دهمین اهدای عضو سال جاری در آذربایجان‌غربی به نام مرحوم رحمت علی‌نژاد به ثبت رسید.
وی تصریح کرد: اعضای بدن این مرد ۶۰ ساله ارومیه‌ای که به علت تصادف و خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش اهدا شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: کلیه های مرحوم علی نژاد به دو نفر پیوند و کبد وی نیز برای پیوند، به بیمارستان شیراز ارسال شد.
آقازاده ضمن عرض تسلیت و تقدیر و تشکر از اقدام خداپسندانه خانواده مرحوم رحمت علی نژاد، خاطرنشان کرد: اهدای اعضاء نشان از روح بزرگ و نوع دوستی بوده و بدون شک این اقدام، الگویی برای ترویج فرهنگ اهدای عضو است، که علاوه بر اجر معنوی و رضایت خداوند متعال، سبب استمرار حیات در وجود افراد دیگر خواهد شد.
بنا به این گزارش، هم اکنون ‌۲۵ هزار نفر از بیماران کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که به طور متوسط، تنها ۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می کنند.
انتهای پیام/
اهدای عضو در آذربایجان‌غربی سه نفر را از مرگ‌ حتمی نجات داد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار