نمایشگاه پارادوکس در گالری آرتمیس تبریز برپا شد:

تنوع پارادوکسیکال آثار در بساط رنگ و تکنیک 

1403/05/14 - 09:44 - کد خبر: 117966 نسخه چاپی

نصر: کیوریتور این نمایشگاه در خصوص عنوان پارادوکس به تنوع موضوعی آثار و سبک ها از رئال و سورئال، انیمیشن و طبیعت اشاره کرد. 

به گزارش نصر، «یاشار ممقانی» گرداورنده نمایشگاه گروهی پارادوکس، از تجربه ۲۵ ساله اش در زمینه هنر نقاشی و مجسمه سازی به صورت حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای می‌گوید. وی ۱۰ اثر به نمایش گذاشته که ۶ اثر، نقاشی پرتره شخصیت های تاریخی تبریز از جمله ستارخان است که با تکنیک خودکار و با ایده پردازی خاص خود خلق کرده  و چهار اثر دیگر،  با موضوع متفاوت با تکنیک مداد رنگی و پاستل گچی به نمایش گذاشته است. 


وی می گوید: هرچه مراسمات و اقدامات فرهنگی هنری از جمله تخصیص فضا برای گالری‌های هنری در شهر بیشتر شوند، از نظر روانی برای جامعه بهتر است. معتقدم هنر انسان‌ها را به آرامش دعوت می‌گیرد و همین موضوع، تسکین بخش جامعه است.
وی در بیان برنامه های آتی خود، به نمایشگاهی در خصوص تاریخ مشروطه اشاره کرد که ۱۴ مرداد ماه در خانه مشروطه برپا خواهد شد: دوست داشتم نمایشگاهی تاریخی با اشاره مستقیم به کاراکتر های مشروطه برپا کنم. از این حیث در خانه مشروطه نزدیک به ۱۰ نفر از هنرمندانی که در این زمینه خلق اثر کرده اند، گرد هم آمدند و نمایشگاهی در روز یکشنبه، ۱۴ مرداد به مناسبت ۱۱۸مین سالگرد صدور فرمان مشروطیت در خانه مشروطه برپا خواهیم کرد.
این هنرمند فضای فرهنگی هنری تبریز را نسبت به سایر کلان شهرها ضعیف خواند و افزود: معتقدم همدلی هنرمندان و یک دستی آنها برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهرشان یکی از ملزومات است.
وی در کلام آخر گفت: از مسئولین فرهنگ و هنر و متولیان این عرصه خواهش می‌کنم نه برای مردم، بلکه برای اینکه از خود نام نیکی بر جای بگذارند در تاریخ تبریز، برای فرهنگ و هنر این شهر قدم به پیش بردارند. 


در این نمایشگاه، ۶ قاب از آثار مفهومی سورئال «بتول ساعی» به چشم می خورد. وی از سال ۷۸ مشغول نقاشی است و از هنرجویان استاد «مرتضی شریفی گلزار» است. ساعی از علاقه اش به دنیای نقاشی های سورئال می گوید: دوست داشتم در راه هنر، خلق اثر مفهومی کنم. اینکه آثارم همواره معنی یک بیت، یک جمله و یا یک ایده ای که در ذهنم بوده را برسانند، مرا در این مسیر استوار پیش می راند.
وی در ۲۵ سال فعالیت هنری خود، دو نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی داشته و این نمایشگاه، آثار جذاب خود را برای بینندگان تشریح می کرد. در یکی از تابلوها، بندی از یک کتاب که توجه اش را به خود جلب کرده بود، به تصویر کشیده بود. «درون برخی از انسان‌ها آنقدر ترسناک و تاریک است که جستجو در تاریکی راه به جایی نمی‌برد مگر اینکه در این تاریکی چراغی روشن شود»

 
«همین یک بند به من ایده نقاشی این تابلو را داد. برای خلق اثر سورئال، طراحی باید بسیار قوی باشد تا تو بتوانی مفهومی که در ذهنت هست به تصویر بکشی. من از کودکی نقاشی می‌کشیدم و تا سال ۷۸ که پیش استاد بروم، طراحیم بسیار پیشرفت کرده بود.»
وی در پایان گفت: معتقدم هنرمند باید فقط برای نظر خود دست به خلق اثر بزند نه برای خوش آمد جامعه و از کسب درآمد در این جامعه از راه هنر چشم بپوشد. توصیه‌ام به بانوان این است که حتماً برای آرامش روان خود هنر را انتخاب کنند.
این نمایشگاه تا ۱۲ مرداد در گالری آرتمیس هتل لاله پارک برپا شد. 
انتهای پیام/
تنوع پارادوکسیکال آثار در بساط رنگ و تکنیک  فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   هانیه شریفی   ماه پیش  

نمایشگاه افتضاحی بود بیشترتابلوها کار کپی بود
پژوهشیار