نماینده مجلس؛

برای ۱۵ هزار بیکار مراغه باید کار ایجاد کنیم

1403/05/12 - 14:50 - کد خبر: 117890 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای با بیان اینکه مراغه هزار و ۴۰۰ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، گفت: این شهرستان حدود ۱۵ هزار بیکار دارد که باید برای آنان کار ایجاد کنیم و برای تحقق آن، رفع چالش‌های مرتبط با صنعت ضروری است.

به گزارش نصر، «سیدفرید موسوی» روز جمعه در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک مراغه و عجب‌شیر که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری مراغه برگزاری شد، افزود: رها شدن سوله‌ها و زمین‌های خالی در شهرک صنعتی مراغه به حال خود، اجحاف در حق منابع کشور بوده و این موارد در گذشته به درستی پیگیری نشده است.
 رها شدن سوله‌ها و زمین‌های خالی در شهرک صنعتی مراغه به حال خود، اجحاف در حق منابع کشور است
وی با بیان اینکه برخی از این سوله‌ها و زمین‌ها در تملک بانک‌ها قرار دارد، افزود: اگر موضوع از بانک‌ها پیگیری شود، می‌توان این سوله‌ها و زمین‌های خالی را تعیین تکلیف کرد.
وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ برخی از مجوزها اخذ شده، افزود: این شهرک هم وجود خارجی ندارد و بزرگترین درخواست شهرستان عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی سهند است.
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار داریم عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور قرار گیرد.
«موسوی» ادامه داد: ما زیرساخت‌هایی چون گمرک، راه‌آهن، فرودگاه و نیروی پرتلاش داریم و برای اینکه این حلقه‌ها در کنار هم قرار گرفته و برای جوانان‌مان شغل ایجاد گردد، باید منطقه ویژه اقتصادی سهند عملیاتی شود.
وی به منطقه صنعتی علمدار هم اشاره، و بیان کرد: در این منطقه کار خاصی برای حمایت از سرمایه‌گذاران صورت نگرفته و راه شهرک صنعتی هم یکی از مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران در این شهرک است.
وی با بیان اینکه دکل‌های مخابراتی هنوز پس از بیش از ۲ دهه در شهرک صنعتی مراغه نصب نشده است، اضافه کرد: واحدهای راکد در شهرک‌ صنعتی مراغه هم باید تعیین تکلیف شود تا از ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده گردد.
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی این را هم بیان کرد: تصفیه پساب شهرک صنعتی و بازچرخانی آب نیز یکی از نیازهاست تا منابع آبی مورد نیاز برای واحدهای جدید تامین شود.

مردم مراغه در انتخابات اخیر مجلس به توسعه اقتصادی رای دادند
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه که با حضور کارآفرینان و برخی از مسئولان اجرایی شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر برگزار شد، گفت: مردم مراغه و عجب‌شیر در اسفندماه به توسعه اقتصادی این حوزه انتخابیه رای دادند و توانمندی‌هایی که «سیدفرید موسوی» در حوزه اقتصادی داشت، مورد توجه قرار گرفت.
«مرتضی مینویی» بخشی از ظرفیت‌ها و پیشینه مراغه را تشریح کرد و افزود: اقتصاد پاشنه آشیل مراغه بوده و این کهن‌شهر از توسعه اقتصادی باز مانده است.
وی با بیان اینکه مسئولان اجرایی شهرستان در ابتدای سال جاری برای توسعه روزافزون این شهرستان هم‌قسم شدند، اضافه کرد: هم‌افزایی برای توسعه اقتصادی مراغه ضروری است.

کنارگذر جنوبی مراغه در مرحله حرف باقی مانده است
«محمدرضا دقتی» از مدیران صنایع مراغه نیز در این جلسه بیان کرد: کنارگذر جنوبی مراغه سالهاست که تنها در مرحله حرف باقی مانده است و احداث آن مشکل تردد به شهرک صنعتی را مرتفع می‌کند.
وی با بیان اینکه بابت برخی از سوله‌ها و زمین‌های شهرک صنعتی مراغه که در تملک بانک‌ها قرار دارد، مبلغ ماهانه برای نگهداری و نظافت شهرک پرداخت نمی‌شود، اضافه کرد: همین موضوع هیئت مدیره شهرک صنعتی را با محدودیت منابع مالی مواجه کرده است و در نتیجه شهرک صنعتی سرزندگی لازم را ندارد.
انتهای پیام/
برای ۱۵ هزار بیکار مراغه باید کار ایجاد کنیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار