خبر/

گروه‌های کاری آیین‌نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه زنجان تعیین شد

1398/10/22 - 09:30 - کد خبر: 11784 نسخه چاپی

نصر: ۱۰ گروه کاری بر اساس آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با ۳۲ وظیفه تعیین شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، شامگاه دیشب در جلسه کارگروه امورزیربنایی استان زنجان موضوع آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان موضوع تصویب نامه هیات وزیران مورد بررسی قرار گرفت و گروه های کاری، وظایف آنها، دبیرکارگروه و دستگاه های اجرایی عضو آن مشخص شد.
استاندار زنجان در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی در خصوص گروه های کاری یک هفته مهلت دارند تا نظرات خود را به دبیرخانه آن اعلام کنند و مسؤول هر گروه کاری از معاونین انتخاب و این مهم به صورت کتبی به دبیرخانه ارسال شود.
فتح الله حقیقی اظهار داشت: کارشناسانی که به عنوان اعضا معرفی می شوند باید علاقه مند، فنی و متخصص باشند و برای معرفی کارشناسان نیز دستگاه های اجرایی یک هفته مهلت دارند.
استاندار زنجان گفت: این اعضا باید ثابت باشند و به طور مستمر در هر جلسه ای حضور داشته و دعوتنامه شرکت در جلسه نیز به نام خود آنها ارسال شود.
وی با بیان اینکه وظایف کارگروه ها به نحو مطلوبی نوشته، عملیاتی و مصوب شود، خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی در گروه های کاری آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان دخیل هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه افزود: نخستین گروه کاری آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه زنجان، طرح های توسعه استانی، منطقه ای، ناحیه ای، شهری و روستایی و تعیین کاربری زمین برای استقرار فعالیت ها به دبیری راه و شهرسازی است.
مسعود بیات منش وظیفه این کارگروه را بررسی و ارائه پیشنهاد در خصوص طرح های توسعه عمران منطقه ای، ناحیه ای، روستایی و شهری، طرح های مجموعه های شهری، طرح های بهسازی، نوسازی و مرمت بافت های قدیمی و فرسوده، تبدیل روستا به شهر، طرح های ساماندهی عشایر و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی با رعایت ملاحظات آمایش سرزمین، اسناد توسعه استان و الزامات پدافند عیرعامل به مراجع قانونی برشمرد.
وی ادامه داد: زیر ساخت های توسعه به دبیری معاونت امور عمرانی استانداری زنجان، با وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در خصوص برنامه های توسعه در حوزه های زیربنایی و ارائه راهکارهایی برای توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی و ارتقای وضعیت ایمنی راه ها، دومین گروه کاری است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سومین گروه کاری آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان، آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار، انتقال صنایع آلاینده و مزاحم به دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با همکاری محیط زیست است.
به گفته بیات منش، وظیفه این گروه کاری نیز بررسی و نظارت بر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، پیشنهاد راهکارهایی برای اجرای برنامه مدیریت سبز در سطح استان زنجان، بررسی و تسهیل ارتقای زیست بوم و حفاظت از تنوع زیستی در پهنه استان است.
وی اظهارداشت: آمار و اطلاعات و جی آی اس با دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با وظیفه بررسی و ایجاد هماهنگی آمارهای ثبتی دستگاه های اجرایی استان، بهره برداری از ظرفیت شورای فنی استان در پیشبرد امور مرتبط، راهبری زیرساخت داده های مکانی جی آی اس و تسهیل اجرای برنامه ها و سیاست های اجرایی شورای عالی آمار چهارمین گروه کاری تعیین شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، پنجمین گروه کاری را آب، به دبیری شرکت آب منطقه ای با مسؤولیت پیگیری ارتقای دسترسی به آب سالم و سامانه جمع آوری تصفیه فاضلاب در سطح استان و بررسی و ارائه ساز و کارهای نحوه بهره برداری و حفاظت از منابع پایه به ویژه آب در بخش اقتصادی بیان کرد.
بیات منش یادآوری کرد: توسعه روستایی و عشایری و توانمند سازی دهیاران پنجمین گروه کاری آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان است.
وی افزود: این گروه کاری به دبیری استانداری و دفتر امور روستایی با وظیفه بررسی مسایل و مشکلات روستائیان و عشایر و ارائه پیشنهادهایی برای راهبری توسعه روستایی و ساماندهی عشایر و توانمند سازی دهیاران و بهره گیری از ظرفیت آنان در پیشبرد امور توسعه روستاها است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، هفتمین گروه کاری را مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با دبیری استانداری، اداره کل پدافند غیرعامل دانست و افزود: وظیفه این گروه بررسی و پیگیری طرح های مدیریت بحران و حوادث طبیعی، ارائه پیشنهاد هایی برای ارتقای زیرساخت های مقاوم و پیگیری تحقق روستاها و شهرهای پایدار و تاب آور است.
به گفته بیات منش، میراث فرهنگی و گردشگری هشتمین گروه کاری آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان تعیین شده است.
وی، وظیفه این گروه کاری را بررسی و پیگیری برنامه های توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری در سایت ها، محورها، مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری، بررسی و تصویب برنامه های بلند مدت و میان مدت طرح های توسعه ای بخش گردشگری به دبیری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست.
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، دهمین گروه کاری این آیین نامه جذب و جلب مشارکت های مردمی و توانمند سازی نهادی و انسانی به دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.
بیات منش یازدهمین گروه کاری را نیز نقشه راه سرمایه گذاری به دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی بیان کرد.
بنا به این گزارش، شامگاه گذشته پنجمین جلسه کارگروه امورزیربنایی استان زنجان تشکیل شد که بر اساس آیین نامه جدید نخستین جلسه آن در شهریور امسال برگزار شده بود.
در ابتدای این جلسه دو سمن ( سازمان مردم نهاد) فعال مرتبط با کارگروه ها با حداکثر آرای شرکت کنندگان مشخص شد.
این سمن ها، معماری اشراق زنجان با حوزه فعالیت معماری و سرو رویان اشراق با حوزه فعالیت زیست محیطی انتخاب شدند.
علاوه بر این سمن ها دو نفر از مدرسان از دانشگاه زنجان محسن احدی نژاد با تخصص جغرافیا و برنامه ریزی شهری – سنجش از راه دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی و زهره معصومی نیز با تخصص سیستم اطلاعاتی از دانشگاه تخصیلات تکمیلی وطاهری با تخصص گیاه شناسی در حوزه خاک شناسی برای فعالیت در گروه های کاری انتخاب شدند.
انتهای پیام/
گروه‌های کاری آیین‌نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه زنجان تعیین شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار