مدیرکل محیط زیست اردبیل؛

آغاز سرشماری پرندگان مهاجر دراردبیل/۱۵سایت سرشماری مشارکت می‌کنند

1398/10/21 - 16:15 - کد خبر: 11770 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از شروع سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر در اردبیل خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، سعید شهند ظهر امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: به منظور آگاهی از آخرین وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی، سرشماری پرندگان مهاجر در استان اردبیل آغاز شد.
وی با بیان اینکه در بیش از ۱۵ سایت سرشماری پرندگان، این طرح اجرایی می‌شود، افزود: تالاب‌ها، زیستگاه‌های زمستان گذرانی و آبگیرها محل‌های در نظر گرفته شده برای انجام سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر در اردبیل خواهند بود.
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه این طرح از امروز در استان آغاز شده و تا ۲۵ دی ادامه خواهد یافت، افزود: عمده پرندگان مهاجر به اردبیل در تالاب‌های پارس آباد واقع در شمال استان حضور پیدا می‌کنند.
شهند یادآور شد: این برنامه همزمان با برنامه جهانی و کشوری سرشماری پرندگان اجرایی می‌شود و دستیابی به اطلاعات جامع در این خصوص می‌تواند در حفاظت از گونه‌های جانوری و اطلاع از آخرین وضعیت جمعیت پرندگان آبزی کمک حال باشد.
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: هر گونه شکار و صید پرندگان ممنوع بوده و در صورت مشاهده هر گونه زیر پا گذاشتن قوانین، متخلفان دستگیر شده و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: از جمله پرندگان مهاجری که استان اردبیل را برای زمستان گذرانی مهاجرت می‌کنند می‌توان به غاز خاکستری، انواع اردک، درنای خاکستری، فاخته، پلیکان، زنگوله بال و قوی فریاد کش اشاره کرد.
انتهای پیام/
آغاز سرشماری پرندگان مهاجر دراردبیل/۱۵سایت سرشماری مشارکت می‌کنند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار