معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری/

گزارش ستاد کل نیروهای مسلح عصرجمعه به رییس‌جمهوری ارائه شد

1398/10/21 - 14:29 - کد خبر: 11752 نسخه چاپی

نصر: معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری گفت: آنچه برای رییس‌جمهوری قطعیت داشت منحصربه اطلاعات فنی بود و گزارش ستادکل نیروهای مسلح، عصر دیروز(جمعه) به وی ارائه شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «علیرضا معزی» ظهر شنبه در حساب توییتری خود نوشت: تا عصر جمعه، آنچه برای رییس‌جمهوری قطعیت داشت منحصربه اطلاعات فنی بود وگزارش ستادکل نیروهای مسلح،عصر دیروز(جمعه) به رییس‌جمهوری ارائه شد.
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: بلافاصله جلسات مرتبط از جمله جلسه‌ شبانه‌شورای عالی امنیت ملی تشکیل و بیانیه‌ ایشان نیز در ساعات پایانی ‌دیشب آماده بود و پس از اطلاعیه ستاد کل منتشر شد.
بنا به این گزارش، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.
صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.
در ادامه رئیس‌جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.
همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.
انتهای پیام/
 گزارش ستاد کل نیروهای مسلح عصرجمعه به رییس‌جمهوری ارائه شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار