خبر/

نشریه آمریکایی: برای جلوگیری از جنگ، بولتون باید برکنار شود

1398/02/12 - 13:50 - کد خبر: 1175 نسخه چاپی

نصر: نشریه نشنال اینترست در گزارشی تحلیلی نوشت: برای اجتناب از جنگ دیگر مانند عراق، باید «جان بولتون» مشاور امنیت آمریکا از کاخ سفید برود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، این نشریه آمریکایی در ادامه می نویسد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای فرار از جنگ های ملال آور و بی پایان مانند جنگ افغانستان، باید هرچه زودتر مشاوران جدید را جایگزین بولتون کند.
به نوشته نشنال اینترست، دیدگاه و نظرات بولتون خطرناک و تحریک آمیز است و می تواند مجدداً آمریکا را وارد جنگ بی پایان دیگری مانند افغانستان و عراق کند.
بر اساس این گزارش، ترامپ در حوزه سیاست خارجه از مشاوران توانمند و هوشمند برخوردار نبوده و همیشه از افرادی استفاده کرده که با نظرات افراطی، خواهان راه انداختن جنگی جدید به رهبری آمریکا هستند.
بولتون مدت هاست که در دولت و مؤسسه تحقیقاتی واشنگتن مشغول به فعالیت است اما تاکنون دیدگاه ها و نظرات وی در سیاست خارجه برای آمریکا فاجعه بار بوده است.
مشاور امنیت آمریکا یکی از مدافعان پیشرو در حمله به عراق در سال 2003 بود. با این حال، حتی پس از آنکه این حمله به یک اقدام فاجعه آمیز تبدیل شد اما همچنان از این اشتباه دفاع کرده و آن را به طور کامل توجیه می کند.
با نگاهی به نظرات و پیشنهادهای جنگی بولتون می توان متوجه شد که وی تنها به فکر جنگ است و خواهان بمباران مستقیم کشورهایی مانند ایران، کره شمالی، لیبی، سوریه، کوبا و ونزوئلا با هدف تغییر حکومت بوده است.
نشریه اینترنشال در تحلیلی می افزاید؛ همانطور که دونالد ترامپ در کمپین های انتخاباتی خود در سال 2016 بارها از جنگ عراق به عنوان اشتباه تاریخی آمریکا نام برد، بدون شک هر گونه درگیری نظامی مستقیم ایران نیز دومین اشتباه بزرگ تاریخ آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

نشریه آمریکایی: برای جلوگیری از جنگ، بولتون باید برکنار شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار