بهبودی هشدار داد:

نامتناسب بودن ارزش افزوده سرانه کشاورزی با کارکرد آن در آذربایجان شرقی

1398/10/21 - 12:26 - کد خبر: 11724 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال استان بالاتر از میانگین کشوری است ولی ارزش افزوده سرانه کشاورزی با کارکرد آن در استان متناسب نیست.

به گزارش نصر، داود بهبودی در گفتگو یی اظهار کرد: صنعت کشت گلخانه ای نسبت به انتظاراتی که وجود دارد وزن مناسبی در ایجاد ارزش افزوده ندارد که ناشی از غفلت در راهبری نظام کشاورزی است.
وي سهم بخش كشاورزي در ايجاد اشتغال استان و كشور را به ترتيب 19.8 و 18.5 درصد اعلام كرد و افزود: برای بیشتر کردن ارزش افزوده بخش کشاورزی و ارتقاء توان صادراتی، دستگاه های مسئول و اتاق بازرگانی بهتر از این باید نقش ایفا کنند.
بهبودی با بيان اينكه ارزش توليدات سالانه محصولات زراعي، باغي و دامي استان 99 هزار ميليارد ريال است، اظهار كرد: بخش كشاورزي بيشترين تاب‎آوري را در مقابل اعمال تحريم‌هاي مختلف از خود نشان داده است.
این اقتصاددان متذكر شد: اگر بخش كشاورزي توسعه نيابد، توسعه بخش صنعت نيز امكان‎پذير نخواهد بود؛ چرا كه امنيت غذايي به عنوان خروجي بخش كشاورزي و امنيت آب منوط به سياستگذاري‌هاي مناسب در بخش كشاورزي است.
رئیس سازمان مديريت و برنامه‎ريزي آذربايجان‎شرقي تصريح كرد: سهم استان از GDP كشور 3.5 درصد است؛ در حالي كه سهم ارزش افزوده بخش كشاورزي استان 4.6 درصد كل كشور است.

انتهای پیام/
نامتناسب بودن ارزش افزوده سرانه کشاورزی با کارکرد آن در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار