دانشگاه هنر اسلامی تبریز میزبان دوره تخصصی فن بیان و سخنرانی؛

فن بیان؛ کلید موفقیت در هر حرفه

1403/05/03 - 16:43 - کد خبر: 117231 نسخه چاپی

نصر: اولین دوره توانمند سازی فراگیران تربیت راهنمای خانواده و مدرسین ازدواج و خانواده ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه فن بیان و سخنرانی به همت معاونت فرهنگی و امور جوانان آذربایجان شرقی با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با حضور اساتید حوزه فن بیان و زبان بدن برگزار شد.

به گزارش نصر، این همایش که در سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز با سخنرانی مهدی سمساری گوینده، دوبلر، بازیگر سینما و تئاتر برگزار شد، میزبان علاقمندان و فراگیران تربیت راهنمای خانواده و مدرسین ازدواج و خانواده ویژه استان آذربایجان شرقی در حوزه فن بیان و سخنرانی بود.
سعید کاوه مشاور اجرایی رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این همایش با اشاره به اینکه مهارت فن بیان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی و ارتباطی است، افزود: مهارت فن بیان و سخنوری افراد در ارتباط موثر با دیگران، ارائه‌های قانع‌کننده، رهبری و تأثیرگذاری بیشتر، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس و حل مشکلات کمک می‌کند. این مهارت در زندگی شخصی، شغلی و تحصیلی افراد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و باعث موفقیت بیشتر آن‌ها می‌شود. بنابراین توسعه مهارت فن بیان باید یکی از اولویت‌های اصلی افراد باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها که به عنوان مرکز آموزشی مرجعی برای ارتقای مهارت در اقشار مختلف جامعه است، گفت: در این راستا دانشگاه هنر اسلامی نیز با همکاری ادارات دولتی و بخش خصوصی همواره میزبان دوره‌های آموزشی تخصصی بوده است.

کاوه اضافه کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی در دانشگاه‌ها نه تنها منجر به ارتقای مهارت‌های ارتباطی می‌شود، بلکه به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای افزایش توان رقابتی در بازار کار نیز محسوب می‌گردد.
در ادامه، امیر تقی زاده،معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این همایش گفت: معاونت فرهنگی و امور جوانان استان با بررسی ظرفیت بلقوه فراگیران تربیت راهنمای خانواده و مدرسین ازدواج و خانواده و اهمیت آموزش های لازم برای خانواده ها توسط این متخصصین، لزوم برگزاری دوره های فن بیان مهارتی دیده شد.
 

وی با بیان اینکه فراگیران تربیت راهنمای خانواده و مدرسین ازدواج و خانواده باید بتوانند به طور موثر و قانع کننده با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند، گفت: این مهارت به آنها کمک می کند تا اطلاعات و آموزش های خود را به خوبی به دیگران انتقال دهند و به سوالات و نگرانی های مخاطبان خود پاسخ دهند.
 وی با اشاره به اینکه تسلط بر فن بیان برای فراگیران تربیت راهنمای خانواده و مدرسین ازدواج و خانواده بسیار ضروری است، گفت: دوره های مختلف آموزشی ویژه مدیران مراکز مشاوره، تربیت راهنما ازدواج، مدرسین ازدواج خانواده برگزار کردیم و دوره فن بیان و سخنرانی نیز اولین دوره توانمند سازی برای این گروه است که به همت معاونت فرهنگی و امور جوانان آذربایجان شرقی با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز  برگزار می شود.
 

تقی زاده با اشاره به اینکه صحبت کردن یک فن هست و گوش دادن فن بزرگتری است، افزود: در گذشته ما دوره هایی را در شهرهای مختلف برگزار می کردیم که مستلزم زمان و هزینه و نیرو بود، به همین جهت با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز اقدام به برگزاری این جلسات در شهر تبریز کردیم.
 

وی در ادامه به لزوم تخصص گرایی در مباحث مهم اشاره کرد و گفت: اصل مهم تخصص گرایی است و باید در جامعه به امور تخصصی نگاه کنیم و متخصصین صحبت کنند و از این رو نیز معاونت فرهنگی و امور جوانان آذربایجان شرقی اقدام به برگزاری دوره های تخصصی در راستای توانمند سازی افراد با استعداد جامعه کرده است.
انتهای پیام/
فن بیان؛ کلید موفقیت در هر حرفه گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار