دومین رویداد استانی جایزه ملی جوانی جمعیت در تبریز برگزار شد

1403/05/03 - 14:56 - کد خبر: 117222 نسخه چاپی

نصر: دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت پیش از ظهر امروز چهارشنبه سوم مرداد ۱۴۰۳ با حضور استاندار آذربایجان شرقی و فعالین استانی این حوزه در محل تالار شایان مهر دانشکده علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، در این مراسم تراب محمدی  با اشاره به اجرای سیاست‌های نادرست جمعیتی در گذشته گفت: تک فرزندی و شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر " سیاست نادرستی بود و باعث شد که وقفه‌ای در رشد و روند جمعیت کشور پدید آید که خوشبختانه با توصیه‌ها و هشدارهای مقام معظم رهبری قانون جوانی جمعیت در مجلس تصویب شد و تا حدودی از روند کاهش جمعیت جلوگیری به عمل آمد. 
وی گفت:  از نظر ارزشی و هنجاری  از دیرباز به دلیل سیاست‌های ملی _ وطنی و مفاهیم والای اسلامی خانواده‌های ایرانی فرزندخواه و فرزند دوست بودند. تک فرزندی الگوی خانواده‌های ایرانی نیست ولی به دلیل تغییرات فرهنگی و تاثیر از شرایط اقتصادی و همچنین فرهنگ غرب متاسفانه به گفتمان غالب مردم تبدیل شده است.
ترابی افزود:  ارتقای سلامت و جوانی جمعیت از اولویت‌های حیاتی و اساسی کشور در دهه‌های فعلی است و باید در این زمینه نگاه راهبردی و کلانی داشته باشیم. ایران جوان پشتوانه سرمایه‌های اقتصادی کشور و ضامن امنیت و جایگاه کشور در منطقه و دنیاست واین موضوع یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و در این باره فرمودند که برای نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت باید تلاش کرد.
زهرا کوهی مشاور و مدیر کل امور بانوان استان نیز گفت: ارزیابی مقایسه‌ای از موالید نشان می‌دهد که با کاهش حدود ۵ درصدی موالید در سال ۱۴۰۲ مواجه بودیم یعنی حدود ۲۰۰۰ نوزاد در استان و کشور کمتر متولد شدند در مقابل با کاهش ازدواج و افزایش طلاق مواجه بودیم که در نتیجه این موضوع بالاترین مجموعه‌ای که آسیب دید خانواده‌ها و بحث فرزندآوری بود.
وی گفت: قانون موجود، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. یعنی اولویت خانواده است و موضوع فرزندآوری در متن آن قرار دارد و تمامی مولف‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درون خانواده  مثل طلاق خشونت، تجرد قطعی و ازدواج در سنین بالا باید مدیریت شود و بتوانیم به یک خانواده پایدار و متعادل دست یابیم و این خانواده بتواند در مسیر رشد و پیشرفت خود یکی از فاکتورهای اساسی تشکیل خانواده  را که فرزندآوری است، محقق کند.
در پایان این مراسم از فعالین حوزه  های مختلف جوانی جمعیت تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
دومین رویداد استانی جایزه ملی جوانی جمعیت در تبریز برگزار شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار