مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل؛

اردبیل میزبان مسابقات جهانی دارت شد

1403/05/03 - 13:52 - کد خبر: 117217 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: مسابقات اوپن جهانی دارت با عنوان "جام صفوی" به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، محمدعلی پهناور روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم اکتبر ۲۰۲۴) برابر با (۱۲ و ۱۳ مهرماه سال ۱۴۰۳) به مدت ۲ روز در بخش‌های آقایان، بانوان، پسران و دختران در اردبیل برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات اوپن جهانی دارت در قالب "جام صفوی" به میزبانی اردبیل در سایت فدراسیون جهانی دارت (WDF) ثبت شده است.
وی بیان کرد: ثبت مسابقات اوپن جهانی دارت در قالب "جام صفوی" به میزبانی اردبیل در سایت فدراسیون جهانی دارت فرصت مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر ورزش دارت در کشور به‌ویژه در استان اردبیل است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به سختی‌ها و شرایط ویژه برای پذیرش میزبانی چنین مسابقاتی از سوی فدراسیون جهانی، اضافه کرد: ثبت این میزبانی در تقویم مسابقات WDF دستاورد مهمی برای ورزش منطقه و هیات انجمن‌های ورزشی استان است.
پهناور ادامه داد: امیدواریم با تلاش و همکاری تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران ورزش، اردبیل میزبان شایسته‌ای برای این رویداد مهم ورزشی باشد.
به گزارش ایرنا، استان اردبیل به‌رغم داشتن ظرفیت‌های انسانی قابل توجه در بخش ورزش قهرمانی و کسب مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران استان در رقابت‌های ملی و بین‌المللی از نظر میزبانی مسابقه‌های ورزشی در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی فرصت چندانی نداشته است.
بر همین اساس جام صفوی با هدف برطرف کردن این کاستی و فرصت‌سازی برای ورزش استان در جریان آخرین سفر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در دی ماه سال گذشته به اردبیل رونمایی و با مذاکره‌ها و رایزنی‌های استاندار و مدیران ورزش استان شرایط برای برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی به میزبانی اردبیل فراهم شد.
در همین راستا در اسفندماه سال گذشته استاندار و متولیان ورزش استان با روسای چهار فدراسیون فوتبال، کشتی، وزنه‌برداری و بسکتبال در تهران نشستی برگزار و موافقت آنها برای برگزاری مسابقات در قالب جام صفوی در اردبیل اخذ شد.
با مشاهده اراده مسئولان عالی و متولیان ورزش استان برای برگزاری این مسابقات، استقبال برای حضور رشته‌های ورزشی در جام صفوی افزایش یافت به طوری که بیش از هشت رشته ورزشی شامل کشتی، فوتسال، وزنه‌برداری، بسکتبال، شمشیربازی، مینی گلف، اسب‌سواری (سوارکاری نمایشی) و دارت اعلام آمادگی کرده و نامزد برگزاری مسابقات در این جام شدند.
تاکنون مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" با عنوان گرامیداشت "رحیم علی‌آبادی" کشتی‌گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق تیم ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان در اردیبهشت ماه امسال به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار شد.
دارت دومین رشته ورزش خواهد بود که مسابقات اوپن جهانی آن در قالب "جام صفوی" به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.
استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام/
اردبیل میزبان مسابقات جهانی دارت شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار