خبر/

نگاه تایم به انصراف بایدن

1403/05/01 - 07:59 - کد خبر: 116989 نسخه چاپی

نصر: مجله تایم با اختصاص این طرح روی جلد مجله نوشت: این تصمیم تاریخی، بایدن را به اولین رئیس‌جمهور فعلی تبدیل کرد که مبارزات انتخاباتی خود را در بیش از نیم قرن لغو کرد.

به گزارش نصر، در ادامه این مطلب تحلیلی آمده است: نزدیک به نیم قرن طول کشید تا جو بایدن به قله سیاست آمریکا صعود کرد، صعودی که با تراژدی تسخیر شده بود و با پیروزی همراه بود. در مقایسه، سقوط به طرز وحشیانه‌ای سریع بود.
جوزف آر. بایدن جونیور، چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده، تنها چند هفته پس از یک مناظره فاجعه بار که به شورش چشمگیری در حزب خود دامن زد، در 21 ژوئیه از نگرانی دموکرات ها در مورد کاهش شانس او ​​برای انتخاب مجدد تسلیم شد و از انتخابات خارج شد. رقابت علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق. این تصمیم دراماتیک رقابت سال 2024 را به هم می زند و زمینه را برای تقلای دیوانه وار تا روز انتخابات آماده می کند.
بایدن در نامه‌ای که کمی قبل از ساعت دو بعد از ظهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نوشت: این بزرگترین افتخار زندگی من بوده که به عنوان رئیس جمهور شما خدمت کنم. در یک بعد از ظهر یکشنبه در حالی که قصد من این بوده است که دوباره انتخاب شوم، اما معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که کناره گیری کنم و تنها بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور برای باقی مانده دوره خود تمرکز کنم.» 
در پست جداگانه ای که دقایقی بعد منتشر شد، بایدن حمایت خود را از نامزدی دموکرات ها پشت سر کامالا هریس، معاون رئیس جمهور اعلام کرد.
این تصمیم تاریخی، بایدن را به اولین رئیس‌جمهور فعلی تبدیل کرد که مبارزات انتخاباتی خود را در بیش از نیم قرن لغو کرد، زمانی که لیندون جانسون در مارس 1968 اعلام کرد که نامزدی حزب دموکرات را در میان مخالفت‌ها با مدیریت جنگ ویتنام نمی‌پذیرد. 
خروج بایدن درها را برای هریس یا یکی دیگر از رهبران جوان دموکرات باز می کند تا برای تصدی پست اصلی در برابر ترامپ 78 ساله رقابت کنند، بسته به اینکه دموکرات ها چگونه تصمیم بگیرند او را جایگزین کنند. و در حالی که ترجیح بایدن همچنان در میان بسیاری از وفاداران به حزب تأثیرگذار است، به سختی تضمینی وجود دارد که حزبی که مایل به دفاع از رهبر خود است، دیگر نشانه های خود را از رئیس جمهور بگیرد.
انتهای پیام/
نگاه تایم به انصراف بایدن نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار