مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز؛

طرح تفکیک از مبدا به خوبی مدیریت می‌ شود/ الزامی بودن خرید دستگاه بولدوزر و بیل زنجیری برای شهرداری

1403/04/31 - 15:52 - کد خبر: 116962 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با تحویل یک‌کیلو خشکاله از مبدا منجر به مدیریت هشت کیلو زباله تر در مرکز دفن می‌شود.

به گزارش نصر، “حبیبه هراتی”، در حاشیه دویست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نصر، اظهار کرد: در این جلسه آخرین وضعیت ماشین آلات سبک و سنگین و همچنین خرید و نگهداری ماشین آلات مورد نیاز مطرح و بررسی شد.
وی تاکید کرد: در کل شهرپاری تبریز بولدوزر و بیل زنجیری نداریم و حتی ماشین‌هایی که شهرداری در هنگام نیاز اجاره‌ می‌کند، پاسخگوی نیاز تبریز نیست.
وی با بیان اینکه حجم زباله ارتباطی با آتش سوزی مرکز دفن ندارد، تصریح کرد: در اثر خروج گاز متان و‌انعکاس نور خورشید و خرده شیشه‌ها، احتمال آتش سوزی در مراکز دفن وجود دارد که بروز یا عدم بروز حادثه، بستگی به مدیریت اطفا حریق در آن لحظه دارد.
هراتی به اجرای موفقیت آمیز طرح تفکیک از مبدا اشاره کرد و گفت: ‌در راستای اجرای طرح تفکیک از مبدا، تنها یک شرکت به نام «به‌روب» از بین سه شرکتی که در زمان اعلام فراخوان، اعلام آمادگی کرده بودند، دارای ویژگی و استانداردهای مورد نیاز سازمان شهرداری بود، و در حال حاضر نزدیک به پنج ماه در این راستا فعالیت می‌کند.
هراتی افزود: همچنین شرکت دوم نیز برای ایجاد فضای رقابتی در طرح تفکیک از مبدا در شهر تبریز، بعد از پتانسیل سنجی تا هفته آینده وارد فاز اجرایی این طرح خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز اذعان کرد: حجم زباله اغلب نسبت به فصول و‌روزهای خاص سال، افزایش یا کاهش می‌یابد اما اجرای طرح تفکیک از مبدا در دریافت حجم بالای خشکاله‌هایی که می‌توانند تبدیل به کودهای آلی شوند، برای سازمان مدیریت شهرداری تبریز بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که تولید شیرابه و گازهای گلخانه‌ای را به حداکثر رسانده به طوریکه با تحویل یک‌کیلو خشکاله، ۸کیلو زباله تر مدیریت می‌شود.
انتهای پیام/
طرح تفکیک از مبدا به خوبی مدیریت می‌ شود/ الزامی بودن خرید دستگاه بولدوزر و بیل زنجیری برای شهرداری سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار