خبر/

عمل موفقیت‌آمیز جراحی مغز در حالت نشسته در تبریز

1403/04/29 - 20:43 - کد خبر: 116820 نسخه چاپی

نصر: استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اولین عمل جراحی مغز در حالت نشسته در مرکز امام رضا (ع) تبریز که با موفقیت کامل انجام شد، خبر داد.

به گزارش نصر، مسلم شاکری اظهار کرد: بیمار یک بانوی 33 ساله با شکایت اولیه سردرد و اختلال پیشرونده بینایی و اختلال در راه رفتن مراجعه کرده و در بررسی‌های تصویری با تشخیص تومور ناحیه پینه آل مغز بستری شد و تومورهای ناحیه پینه آل به‌دلیل محل قرارگیری نیاز به اقدام جراحی در پوزیسیون نشسته داشت که تاکنون در این مرکز انجام نشده بود.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: بیمار توسط تیم بیهوشی با مدیریت دکتر بهمن نقی‌پور و اساتید جراحی مغز، استاد محمد اصغری و اینجانب و دکتر غفار شکوهی در پوزیسیون نشسته توسط سیستم جدید Mayfield و تخت Tramf خریداری شده توسط این مرکز تحت عمل جراحی قرار گرفت.
وی افزود: از طریق فضای زیر چادرینه به تومور دسترسی یافته و تخلیه حداکثری تومور انجام و بیمار در حال حاضر با هوشیاری کامل تحت مراقبت های لازم است.گزارش فارس حاکی است، ست دورا هد که عمل جراحی مغز به‌صورت نشسته را امکان‌پذیر کرد با حمایت مسئولین دانشگاه و کمک هیات امنای ارزی برای اتاق عمل مرکز خریداری شده است.
انتهای پیام/
عمل موفقیت‌آمیز جراحی مغز در حالت نشسته در تبریز خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار