امام جمعه تبریز:

تشییع باشکوه سردار سلیمانی پویایی انقلاب را نشان داد

1398/10/20 - 11:18 - کد خبر: 11673 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تشییع باشکوه سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی گفت: این مراسم تشییع در شهرهای مختلف زنده بودن انقلاب را به رخ جهان کشید.

به گزارش نصر،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم  روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد سلیمانی و همراهان شهیدش در مسجد جامع با حضور سرلشکر صفوی، با اشاره به این‌که شکوه مراسم تشییع پیکر آن سردار سرافراز را همه دیدند، یادآوری کرد: تلاش بسیاری کردیم که مراسم تشییع در تبریز هم برگزار شود،  اما مسوولان برگزاری مراسم تشییع اعلام کرد: تشییع در شهرهای قم، مشهد، اهواز و کرمان موضوعیت دارد و اگر در تبریز هم مراسم برگزار شود، سایر استان‌ها نیز در این خصوص متوقع می‌شوند، ازاین‌رو برگزاری مراسم در تبریز میسر نشد.
وی با بیان این‌که قدردان همت بازاریان تبریز هستیم که یک روز بازار خود را برای تجلیل از مقام شهید و فرمانده بزرگ اسلام حتی زودتر از بازار تهران، تعطیل کردند، افزود: آفرین بر شما بازاریان که در دوران انقلاب نیز نقش ممتازی داشتید.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که این مجلس بزرگداشت، با همت و پیشنهاد بازاریان و با همکاری اقشار مختلف برگزار شده است، افزود: تبریز باید اینگونه باشد و در تمامی مراسم‌ها پیشتازی کند، آفرین بر شما تبریزی‌ها و آذربایجانی‌ها که ما را در قضایای اخیر سربلند کردید، خداوند سربلندتان کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: هفته گذشته بعد از اعلام شهادت سردار سرافراز اسلام "سردار سلیمانی"، مردم تبریز بعد از نماز جمعه راهپیمایی باشکوهی را به نمایش گذاشتند که مقام معظم رهبری نیز در منزل شهید سلیمانی به این حضور حماسی مردم تبریز اشاره کردند.
وی با بیان این‌که شهادت سردار سلیمانی نیز موجب برکت برای نظام اسلامی شد، گفت: اخلاص، سردار سلیمانی را این‌گونه عزیز کرد، این سردار سرافراز در مسایل داخل کشور اهل حزب و جناح نبود، اما به شدت انقلابی بود و انقلاب و انقلابی گری خط قرمز او بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به این‌که سردار سلیمانی ذوب در انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری و به شدت پایبند انقلاب و خط نورانی امام راحل بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی، اهل تدبیر و شجاعت بود.
وی افزود: باید قدر وحدتی که با شهادت سردار سلیمانی به دست آمده را بدانیم و از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت محض کنیم.
امام جمعه تبریز همچنین با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، یاد جانباختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی و همچنین جانباختگان هواپیمای مسافربری را گرامی داشت و تسلیت گفت.
انتهای پیام/
 
تشییع باشکوه سردار سلیمانی پویایی انقلاب را نشان داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار