خبر/

افزایش جراحی‌های ستون فقرات

1398/10/19 - 17:19 - کد خبر: 11663 نسخه چاپی

نصر: مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی از شیوع بیماری‌های اسکلتی عضلانی خبر داد و گفت: جراحی‌های ستون فقرات بسیار شایع شده و علت عمده این است که پیشگیری انجام نمی‌شود و مردم خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را به موقع دریافت نمی‌کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدتقی جغتایی، روز پنج شنبه در افتتاحیه ششمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی در هتل المپیک تهران، افزود: روز به روز خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی بیشتر می‌شود که این نیازمند گسترش خدمات انجمن فیزیوتراپی است؛  عمده مردم دچار کمردرد، گردن درد و زانو درد می‌شوند و به سمت جراحی می روند که این جراحی ها برای دولت بسیار پرهزینه است.
وی به مردم توصیه کرد که از خدمات توانبخشی به موقع استفاده کنند و آموزش‌های ارائه شده از فیزیوتراپیست ها را مورد توجه قرار دهند.
مشاور وزیربهداشت گفت: انتظار ما این است که خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را به تدریج گسترش دهیم و راه اصلی آن گسترش خدمات توانبخشی در نظام شبکه بهداشت است.
جغتایی ادامه داد: وزارت بهداشت درنظر دارد با تهیه جزوه‌های آموزشی، آموزش‌هایی به عموم مردم ارائه کند تا از مشکلات اسکلتی و عضلانی پیشگیری شود. در این آموزش ها راه های درمانی این مشکلات با ابزارهای ساده نیز ارائه شده است.
وی درباره پوشش بیمه‌ای خدمات فیزیوتراپی نیز گفت: بخشی از خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه است و مقررشده براساس کتاب ارزش نسبی، خدمات توانبخشی در فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.  با پوشش بیمه ای خدمات فیزیوتراپی می توان از تشدید این دست از بیماری ها پیشگیری کرد.
مشاور وزیر بهداشت در ادامه به همکاری با مهندسین سایر رشته‌های دانشگاهی برای تولید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: با بررسی‌هایی انجام شده، ۵۰ تا ۶۰ درصد تکنولوژی‌های مربوط به حوزه فیزیوتراپی توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود که فرصتی است تا از وابستگی‌ها به تجهیزات خارجی کم کنیم.
جغتایی درباره الکتروتراپی نیز گفت: الکتروتراپی یکی از قلمروهای رشته فیزیوتراپی است که برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رشته به دلیل گسترش و ورود حوزه‌های مهندسی در تمامی رشته‌های علوم پزشکی از جمله فیزیوتراپی موجب گسترش ابزارها و دستگاه‌ها در فیزیوتراپی شده است.
وی ادامه داد: این ابزارها به صورت مؤثر در درمان‌هایی مانند زخم‌ها، کمردرد، التهاب‌های مفاصل، کاهش درد و محدودیت‌های حرکتی، اسپاسم عضلانی، اختلالات مربوط به ستون فقرات، گردن درد، زانو درد و محدودیت‌های زانو و التهاب‌های مفصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به ششمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی گفت: این سمینار فرصتی برای ارائه آخرین یافته‌های علمی و به اشتراک گذاشتن تجربیات برای تولیدتجهیزات و تکنولوژی‌های توانبخشی و فیزیوتراپی در داخل کشور با توجه به شرایط تحریم‌ها است.

انتهای پیام/
افزایش جراحی‌های ستون فقرات خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار