رئیس هیأت اسکی استان زنجان؛

بازگشایی پیست پاپایی / جشنواره روز برف در زنجان برگزار می‌شود

1398/10/19 - 16:59 - کد خبر: 11659 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیأت اسکی استان زنجان از بازگشایی پیست پاپایی خبر داد و گفت: همزمان با روز برف نیز برنامه‌های ویژه‌ای اجرایی خواهد شد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، رضا اژدری‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: با بارش آخرین برفی که طی هفته گذشته روی داد، پیست اسکی زنجان بازگشایی شده است.
رئیس هیأت اسکی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از بازگشایی پیست چند جلسه تمرینی نیز در آن برگزار شده است، گفت: در همین راستا یک سری کلاس‌های آموزشی برای تیم قزوین و تبریز هم برگزار شده است.
وی با بیان اینکه تعداد مراجعین پیست اسکی زنجان در طول هفته حدود 2 هزار نفر است، اضافه کرد: امسال البته مبحث آموزش پررنگ‌تر شده و شاهد حضور بیشتر علاقه‌مندان هستیم.
اژدری‌آزاد با اشاره به فعالیت روزانه پیست اسکی به غیر از روزهای شنبه و چهارشنبه که پیست اورهال می‌شود، اضافه کرد: البته در این روزها نیز تمرین داریم و مباحث آموزشی ارائه می‌شود.
رئیس هیأت اسکی استان زنجان از فعالیت 45 مربی در پیست خبر داد و گفت: در حال حاضر 25 نفر از این مربیان فعالند و دیروز هم نخستین جلسه آموزشی برگزار شد.
وی در ادامه به برنامه‎‌های پیش‌بینی شده برای روز جهانی برف اشاره کرد و گفت: هیأت اسکی استان زنجان برای روز برف برنامه برگزار می‌کند.
اژدری‌آزاد همچنین در ارتباط با ایمنی پیست اسکی نیز گفت: با تلاش صورت گرفته طی چند ماه گذشته همه صخره‌‎های پیست جمع‌آوری شده و در واقع یک زمین 22 هکتاری کاملا مسطح شده است.
وی با اشاره به اینکه تسطیح پیست به طوری بوده که با برف هفت سانتی‌متری موفق به راه‌اندازی پیست شدیم، گفت: همچنین به لحاظ ایمنی نیز دستگاه‌های بالابر، تشک‌های محافظ، برج نور، بالابر و سایر لوازم مورد نیاز استاندارد نصب شده است.
رئیس هیأت اسکی استان زنجان تصریح کرد: در همین راستا نقاطی که امکان ایجاد مصدومیت دارد نیز به صورت کامل مشخص شده است تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.
وی همچنین از راه‌اندازی پیست مبتدی اسکی پاپایی و لب جاده خبر داد و گفت: در این قسمت نیز تمرین توریست‌ها و یا علاقه‌مندان مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و این هم یکی دیگر از امکاناتی است که برای راحتی مراجعین در نظر گرفته شده است.
به گزارش فارس، پیست اسکی پاپایی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان، در منطقه‌ای کوهستانی و در سه کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود واقع شده است. این پیست، با وسعت ۸۰ هکتار تنها پیست اسکی استاندارد در استان زنجان است.
پیست پاپایی به دلیل داشتن شیب نه چندان تند برای استفاده مردم عادی نیز مناسب است و از طرفی با استفاده از قسمت شرقی پیست می‌شود برای استفاده مردم عادی و اسکی‌بازان مبتدی و آماتور از آن بهره برد.
انتهای پیام/
بازگشایی پیست پاپایی / جشنواره روز برف در زنجان برگزار می‌شود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار