در تور رسانه ای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مطرح شد:

کاهش سه درصدی تصادف جاده ای استان در سه ماهه نخست/ نقاط حادثه خیز در انتظار تامین اعتبار 

1403/04/22 - 12:16 - کد خبر: 116434 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: اگر اعتبارات ظرف دو سال بصورت تدریجی تزریق شود امیدواریم بتوانیم نقاط پرحادثه خیز را در استان حذف کنیم.

به گزارش نصر، تور رسانه ای بازدید از پروژه های رفع نقاط پر تصادف استان صبح امروز پنجشنبه 21 تیر به همت روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. 
اولین مقصد این تور شهرک سرمایه گذاری خارجی بود. 
"غلامرضا رسول زاده" در جمع خبرنگاران گفت: 877 مورد مصوب از نقاط پرحادثه در سطح کشور داریم که از این آمار 20 نقطه مربوط به استان آذربایجان شرقی است. 
وی ادامه داد: از اوایل 1402، 10 نقطه برطرف و 10 نقطه دیگر در دست اجرا است، اگر تخصیص اعتبار 55 میلیارد تومان به موقع صورت بگیرد تا پایان امسال می‌توانیم ده نقطه باقی مانده را تکمیل کنیم؛ مراغه، هشترود، شبستر، اهر و.. از مناطقی است که در دستور کار رفع نقاط پر حادثه صورت گرفته است. 
 

وی افزود: 24 نقطه پروژه زیر بنایی مهم از نقاط حادثه خیز است که با اعتبار ملی 800 میلیارد تومانی مصوب و از این اعتبار بخشی تخصیص یافته و الباقی نیازمند همت مسئولین استانی است، این پروژه ها دو ساله و تا آخر فصل کاری 1404 است.
رسول زاده اضافه کرد: یکی از این 24 نقطه پل شهرک سرمایه‌گذاری خارجی است که از سال گذشته با سرعت دنبال می شود و برای تکمیل این پروژه نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار هستیم. 
وی توضیح داد: یکی دیگر از پروژه های مهم تقاطع غير همسطح سردرود بود که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند 35 میلیارد اعتبار است. 
معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: تقاطع غير هم‌سطح شهرک سلیمی 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 85 میلیارد تومان نیازمند اعتبار است.
وی با اشاره به دیگر مناطق استان گفت: در حال حاضر در شهرستان میانه 6 نقطه حذف پیچ و تعریض مسیر صورت می گیرد و نیازمند 20 میلیارد اعتبار است.
 

وی تاکید کرد: اگر اعتبارات ظرف دو سال بصورت تدریجی تزریق شود امیدواریم بتوانیم نقاط پرحادثه خیز را در استان حذف کنیم.
وی با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ صحیح رانندگی و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: در سه ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش تصادفات در جاده ای برون شهری است، 80 درصد تصادفات به رفتار رانندگان بر می گردد؛ راه ها، ایمن سازی خودرو ها و.. نیازمند آن است تا همه به نقش خود به درستی عمل کنند تا شاهد اخبار ناگوار نباشیم.
پل تقاطع غیر هم‌سطح سردرود دومین مقصد این تور است. 
مشاور پروژه عمرانی پل تقاطع غیر هم‌سطح سردرود، گفت: دیوار سنگی این پل تکمیل،  بتن ریزی و عملیات سنگی صورت گرفته است.
وی گفت: به شرط تامین اعتبار تا پایان امسال پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.
آخرین مقصد تور تقاطع غیر هم‌سطح شهرک سلیمی بود. 
"ولی پور محمد" رئیس اداره ابنیه فنی اداره کل راهداری گفت: 280 تن مجموع آهن آلات مصرفی این پروژه است، تقاطع غیر هم‌سطح شهرک سلیمی 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند 85 میلیارد تومان اعتبار است. این پروژه با سازه تمام فلزی یکی از مطالبات اصلی و چندین ساله سرمایه گذاران شهرک سلیمی بوده است.
انتهای پیام/
کاهش سه درصدی تصادف جاده ای استان در سه ماهه نخست/ نقاط حادثه خیز در انتظار تامین اعتبار  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار