مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

یک عمر همراهی با تامین اجتماعی/  احداث مراکز جدید درمانی در آذربایجان شرقی

1403/04/19 - 15:44 - کد خبر: 116284 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی به  مناسبت هفته تامین اجتماعی با عنوان یک عمر همراهی با تامین اجتماعی نشستی با حضور خبرنگاران برگزار کرد و گزارش عملکردی از فعالیت های جدید این اداره کل ارائه کرد.

به گزارش نصر، یونس دباغ صادقی پور در نشست خبری مدیران تامین اجتماعی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته تامین اجتماعی با اشاره طرح توسعه پوشش فراگیر آحاد جامعه گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر به آمار تحت پوشش تامین اجتماعی استان اضافه شد.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ هزار نفر را زنان خانه دار و چهار هزار و ۸۰۰ نفر را دانشجویان تشکیل می دهد، افزود: طرح خیرین آینده ساز تامین اجتماعی نیز برای دانشجویان طرح شده است و در راستای این طرح، دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و نهادهای حمایتی با مشارکت خیران، بیمه شده و حق بیمه آنها از سوی خیران پرداخت می شود.
وی به توسعه کمی و کیفی خدمات به بازنشستگان و مستمری بگیران نیز اشاره کرد و افزود: مبلغ پرداختی وام قرض الحسنه به ۲۰ میلیون تومان در ۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۳ مبلغ وام به  ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت و که در سال ۱۴۰۲ به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر پرداخت شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۵۹ خدمت به ذی نفعان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی ارایه می شود، ادامه داد: خدمات الکرونیکی نقش مهمی در بالا بردن میزان رضایت از خدمات این اداره کل دارد.
وی همچنین به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در مهر ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۵۰ تا ۸۰ درصد هزینه های درمان این بیماران از سوی مدیریت درمان پرداخت می شود به طوریکه سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال و از ابتدای امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای درمان این بیماران پرداخت شده است.
وی به پروژه های عمرانی در حال اجرا این اداره کل اشاره کرد و افزود:  ۳ پروژه عمرانی حوزه بیمه که مسکوت مانده بود  که با موافقت مدیرعامل به حرکت در آمد و یکی از آنها ساخت بیمارستان ۲۹ بهمن با تمام امکانات است.
وی اضافه کرد: ایجاد در درمانگاه در هریس، اسکو، بستان آباد و ورزقان نیز از اقدامات آتی بیمه تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی و بستری به  ۲۰ هزار بیمه شده در شهرستان ها است.
دباغ صادقی پور با اشاره به رویکرد تعاملی این اداره کل در دریافت حق بیمه از کارفرمایان، گفت: در حال حاضر ۲ میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان از مجموعه های دولتی و خصوصی طلبکار هستیم.
این گزارش می افزاید در ادامه حسن سیدی مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده به افراد تحت پوشش گفت: در موضوع  ناباروری سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پرداختی داشتیم، همچنین  درمان کودکان زیر هفت سال نیز در تمامی بیمارستان ها و درمانگاه های زیر پوشش این مدیریت رایگان است.
وی با بیان اینکه به دلیل کمبود برخی دستگاهی درمانی تخصصی بیمه تامین اجتماعی در استان با هماهنگی دانشگاه از دستگاه های در سطح استان استفاده می شود، افزود: به تازگی بالغ بر  ۹۰ میلیارد تومان برای خرید دستگاه های سی تی اسکن و.... هزینه شده است.
وی به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در مهر ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۵۰ تا ۸۰ درصد هزینه های درمان این بیماران از سوی مدیریت درمان پرداخت می شود به طوریکه سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان و از ابتدای امسال ۱۰ میلیارد تومان برای درمان این بیماران پرداخت شده است.
انتهای پیام/
یک عمر همراهی با تامین اجتماعی/  احداث مراکز جدید درمانی در آذربایجان شرقی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار