خبر/

حمایت از توسعه بازار بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

1403/04/19 - 15:38 - کد خبر: 116260 نسخه چاپی

نصر: نشست هم‌اندیشی و همکاری فی‌مابین پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و گمرک استان در حمایت از توسعه بازار بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار شد.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن تشریح فعالیت های پارک، به بیان مشکلات شرکت های دانش‌بنیان و فناور مستقر در زمینه مسائل گمرکی و صادرات و واردات محصولات و کالاهای دانش‌بنیان پرداخت.
وی اظهار کرد: حمایت از توسعه بازار بین‌المللی برای شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و یا شرکت‌های دانش بنیان و فناور دارای قابلیت فعالیت در بازارهای بین‌الملل، بر اساس مقاصد جغرافیایی و یا حوزه فناوری تخصصی و با استفاده از کارگزارهای توانمندسازی صادراتی، از اهداف اصلی و مهم پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی می‌باشد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  ادامه داد: ساز و کار توانمندسازی شرکت‌های مستقر و عضو در پارک علم و فناوری استان، نفوذ به بازارهای بین‌المللی و همچنین توسعه همکاری با این بازارها، نیازمند برخی تسهیلات و خدمات است که متناسب با عملکرد و ظرفیت های هر شرکت‌، در پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است.
وی همچنین به میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: میزان صادرات در سال گذشته 13 میلیون دلار بود که مجموع صادرات سه سال 25.2 میلیون دلار بود و میزان بودجه مصوب 728.541 میلیون ریال بود. 
در ادامه صادق نامدار، ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به بیان راهکارها و تسهیلات موجود و همین معافیت ها در این زمینه پرداخت. 
وی با بیان اینکه این جلسه در خصوص آشنایی و استفاده حداکثری از تسهیلات و ظرفیت های قانونی برای شرکت های دانش بنیان و همکاری حوزه نظارت گمرکات استان با پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی گمرکی به صورت دوره‌های کوتاه مدت، کارگاه‌های آموزشی یک یا دو روزه و همچنین برگزاری وبینارهای تخصصی برای شرکت‌های دانش بنیان از جمله برنامه هاست.
وی در ادامه گفت: ارائه مشاوره‌های گمرکی و بازرگانی با استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص گمرکات استان،مشارکت گمرک در برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه تجارت خارجی حضور متخصصین زیر ربط از سازمان‌های ذی‌دخل ،معرفی رابط گمرکات استان با پارک علم و فناوری استان جهت ایجاد هماهنگی و پیشبرد اهداف همکاری همکاری گمرکات استان با شرکت‌های دانش بنیان در نشست‌های تجاری در داخل و خارج کشور به خصوص در همایش‌ها، نشست‌ها،  و نمایشگاه‌های تخصصی هیئت‌های تجاری نیز از جمله اقداماتی است که میتوان به صورت مشترک با پارک علم و فناوری پیش برد.
وی اضافه کرد: در صورت افزایش فعالیت‌های تجاری شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک و ایجاد بستر و زیرساخت‌های گمرکی امکان ایجاد دفتر گمرکی در پارک توسط حوزه نظارت گمرکات استان در چهارچوب دستورالعمل مربوط مقدور است.
ناظر گمرکات استان اظهار کرد: استفاده از پتانسیل‌های آزمایشگاهی شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید اداره کل استاندارد در خصوص نمونه برداری و اعلام نظر در تعیین ماهیت کالا و همکاری لازم جهت تبادل اطلاعات و آمار تجارت خارجی اطلاع رسانی در خصوص برخوردهای شرکت دانش بنیان و فناوری از مزایا و معافیت قانونی گمر در این نشست بررسی شد.
انتهای پیام/
حمایت از توسعه بازار بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار