رئیس جمهوری ترکیه؛

پزشکیان اصالتاً ترک است، امیدوارم روابطمان بهبود یابد

1403/04/18 - 11:53 - کد خبر: 116184 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهوری ترکیه گفت: وقتی به ترکیه برگشتم با پزشکیان تماس می گیرم و تبریک خواهم گفت.

به گزارش نصر، خبرگزاری دولت ترکیه (اناتولی) نوشت:‌ رئیس‌جمهوری ترکیه در پاسخ به سوالی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران و پیروزی مسعود پزشکیان گفت: مسعود پزشکیان در واقع یک ترک است وی در تبریز ترکی صحبت می‌کند؛ وقتی به مناطق کردنشین می‌رود می‌تواند به کردی صحبت کند او به زبان فارسی هم تسلط کامل دارد.
اردوغان افزود: وقتی به ترکیه برگشتم با پزشکیان تماس می گیرم و تبریک خواهم گفت. امیدوارم روابط ایران و ترکیه در آینده بهتر شود.
وی در ادامه تاکید کرد: ترکیه در منطقه بهترین روابط را با ایران دارد؛ ایران همسایه مهمی برای ترکیه است و با آن پیوندهای تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای داریم.
گفتگوی خبرنگاران با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در هواپیمای اختصاصی او به هنگام پرواز برلین - آنکارا
اردوغان گفت: امیدوارم در دوره جدید روابط ترکیه و ایران با سرعت فزاینده‌ای در جهت مثبت توسعه یابد.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه حین بازگشت از برلین آلمان پس از رقابت ترکیه و هلند در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
براساس متن بخش ترکی خبرگزاری آناتولی، خبرنگار از اردوغان سوال کرد "مسعود پزشکیان که در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد، ترک تبار است، به نظر شما آیا این وضعیت تاثیری بر روابط ترکیه و ایران خواهد داشت؟" اردوغان در پاسخ به این سوال یادآور شد که پزشکیان ترکی آذری الاصل است.
اردوغان با بیان اینکه پزشکیان در تبریز به ترکی و وقتی به مناطق کردنشین می رود می تواند به زبان کردی صحبت کند و به زبان فارسی نیز مسلط است، گفت: در بازگشت با او تماس خواهم گرفت و به وی تبریک می گویم. امیدوارم روابط ترکیه و ایران بهتر شود. 
اردوغان با تاکید بر اینکه ایران یک همسایه مهم با روابط تاریخی و فرهنگی با ترکیه است، گفت: انتظار دارم روابط دوجانبه ترکیه و ایران در دوره جدید با سرعت روبه افزایش در جهت مثبت توسعه یابد.
انتهای پیام/
پزشکیان اصالتاً ترک است، امیدوارم روابطمان بهبود یابد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار