رئیس هلال احمر تکاب؛

مادر باردار روستایی در تکاب از میان برف و کولاک نجات یافت

1398/10/19 - 12:15 - کد خبر: 11618 نسخه چاپی

نصر: رئیس هلال احمر تکاب گفت: یک مادر باردار روستایی که بامداد امروز هنگام عزیمت به شهر تکاب گرفتار برف و کولاک شده بود با تلاش نیروهای امدادی و راهداران نجات یافت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جعفر سعیدی امروز در گفت و گو با خبرنگار افزود: این مادر باردار ۲۹ ساله از اهالی روستای سخت‌گذر و دورافتاده «بلوز» بخش مرکزی تکاب بوده که به علت بارش برف و مسدود شدن راه دسترسی روستا، نتوانست با خودروی شخصی به بیمارستان عزیمت کند.
وی با بیان اینکه خانواده این مادر باردار روستایی پس از گرفتارشدن خودروی شخصی خود در جاده برفی و کولاکی روستای بلوز با مرکز اورژانس تکاب تماس گرفتند اظهارداشت: تیم درمانی مرکز فوریت‌های پزشکی و گروه امداد و نجات پایگاه هلال احمر «مائین بلاغ» تکاب بلافاصله برای امدادرسانی به مادر باردار به این روستا اعزام شدند.
وی ادامه داد: راه دسترسی برف‌گیر و سخت‌گذر این روستای دورافتاده در ۴۵ کیلومتری شهر تکاب با تلاش راهداران اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای تکاب برف روبی و بازگشایی شد و امدادگران هلال احمر و اورژانس پس از سه ساعت این مادر باردار را از میان برف و کولاک نحات دادند.
رئیس هلال احمر تکاب بیان کرد: این مادر باردار توسط آمبولانس هلال احمر با وجود کولاک شدید در گردنه مائین بلاغ در صحت و سلامت کامل به بیمارستان شهدا تکاب اعزام شد و به سلامت زایمان کرد.
«سعیدی» افزود: هم اینک حال این مادر باردار و فرزندش مساعد است و حضور و اقدام به موقع نیروهای امدادی در روستای سخت گذر بلوز موجب نجات و ارائه خدمات درمانی و پزشکی به وی شد.
بارش برف و کولاک از شب گذشته تکاب را فراگرفته و همچنان ادامه دارد.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و راه دسترسی بسیاری از روستاهای آن سخت‌گذر است که در فصل زمستان تردد در آنها به‌سختی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/
مادر باردار روستایی در تکاب از میان برف و کولاک نجات یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار