نماینده تبریز:

افزایش مشارکت در انتخابات موجب اقتدار نظام است

1403/04/17 - 14:26 - کد خبر: 116136 نسخه چاپی

نصر: نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور مردم در انتخابات و خلق حماسه ای دیگر پس از حماسه تشییع شهدای خدمت، گفت: افزایش مشارکت در انتخابات موجب اقتدار نظام در جایگاه جهانی است.

به گزارش نصر، علی جعفری آذر روز یکشنبه در همایش توسعه علم و فناوری در حوزه دانش آموزی که در محل تالار معلم تبریز برگزار شد، اظهارکرد: در هیچ نقطه ای از دنیا، درصد مشارکت ۱۰۰ درصد نیست اما باید بررسی شود که چرا عده ای از مردم تمایلی برای شرکت در انتخابات ندارند.
وی از دولت خواست تا با ارایه برنامه، موجب برخی گشایش ها در امور شود و زمینه را برای اعتلای کشور به ویژه آذربایجان شرقی که عقب ماندگی های زیادی دارد، فراهم کند.
وی با اشاره به دستاوردهای برگزاری جشنواره های نوآوری و فناوری دانش آموزی (رینوفست)، گفت: برگزاری چنین رویدادهایی با محوریت دانش آموزان، زمینه را برای خلاق شدن آنها فراهم می کند.
جعفری آذر اظهار کرد: این رویداد فناورانه موجب آشنایی دانش آموزان با فناوری ها و علوم نوین شده و به رشد و شناسایی استعدادهای نهفته در این عرصه کمک می کند.
وی ادامه داد: یکی از مکان هایی که زمینه و بستری مناسب برای خلاق شدن دانش آموزان و آشنایی آنها با فناوری می شود مدارس و مراکز آموزشی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
جعفری آذر افزود: باید تلاش کنیم تا رویداد رینوفست به دانش بنیان شدن مجموعه ها کمک کند و در خدمت تولید ثروت برای جامعه باشد.
وی یکی از عواملی که به موجب سلطه کشورها می شود را دستیابی به علوم مختلف عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پش از انقلاب اسلامی، یکی از محورهایی که در توسعه مورد توجه قرار گرفته توجه و پرداختن به علوم مختلف است و گام های خوبی در این راستا برداشته شده است.
وی بیان کرد: تبدیل دانش نظری و ایده های خلاق به محصولات ثروت آفرین، امر مهمی است که برای تحقق آن، همه عوامل از آموزش و پرورش گرفته تا صاحبان صنایع، بخش خصوصی و دولت باید در کنار هم قرار گیرند.

ماموریت آموزش و پرورش در سند بنیادین تحول، تربیت دانش آموزان خلاق است
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در همایش از سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش به عنوان یکی از جامع ترین اسناد در این حوزه نام برد و گفت: یکی از ماموریت های مهم این نهاد در این سند، تربیت دانش آموزان نوآور و خلاق است.
مسعود سعادتی ادامه داد: یکی از بخش هایی که در این سند مورد تایید است تربیت دانش آموزان در ۶ ساحت است که مهم ترین آن، تربیت دانش آموزان در ساحت علم و فناوری است زیرا رقابت در این عرصه در دنیا جدی است و کشورهایی در این عرصه برنده اند که افراد خلاق را شناسایی کرده و پرورش داده اند.
وی افزود: نگاه خردمندانه و هوشمندانه به زندگی مهم است باید دانش آموزان را برای زندگی هوشمندانه آماده کنیم و آنها را در معرض فناوری ودنیای هوش مصنوعی قرار دهیم و خوشبختانه همه این موارد، در رویداد علمی و نوآوری رینوفست فراهم است.

دومین جشنواره رینوفست میزبان سه هزار دانش آموز خواهد بود
رئیس ستاد اجرایی دومین جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی رینو فست گفت: در این رویداد فناورانه، میزبان سه هزار دانش آموز خلاق و فناور خواهیم بود.
رضا کریملو ادامه داد: سال گذشته و در نخستین دوره بیش از هفت هزار و ۵۰۰ درخواست برای حضور در جشنواره شد که با شرکت و پذیرش یک هزار و ۲۱۵ طرح ارایه شده موافقت شد و برای امسال سعی می کنیم کمیت و کیفیت جشنواره را بالا ببریم.
وی ایجاد هم افزایی برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود را هدف اصلی این جشنواره و سازمان ربع رشیدی اعلام کرد و گفت: به دنبال تغییرات اساسی و کیفی سازی در جشنواره های فناورانه هستیم تا دومین دوره را مناسبت تر و بزرگ تر برگزار کنیم.
مدیرعامل سازمان ربع رشیدی، توسعه آگاهی‌های عمومی در زمینه فناوری، تقویت خلاقیت و نواوری و فرهنگ کارآفرینی و سطح دانش دانش‌آموزان در حوزه فناوری را از جمله اهداف برگزاری جشنواره نوآوری و فناوری دانش‌آموزی دانست و برخی تغییرات و اهداف آینده رینوفست ۲۰۲۴ از جمله افزایش ساعات آموزش و بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان را تشریح کرد.
کریملو، ارتقای توانمندی های نسل آینده، تربیت نسل کارآفزین و خلاق و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان، تربیت نیروی ماهر، ترویج نوآوری و فناوری، تقویت فعالیت‌های پژوهشی، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در آینده، ایجاد شهرها و مدارس خلاق و تقویت هویت ملی را از دیگر مزایای اصلی برگزاری جشنواره رینوفست، برشمرد.

اتاق تبریز همراه و حامی جشنواره های علمی و ایده های خلاق است
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز اعلام کرد: این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی، همواره همراه و حامی جشنواره های علمی و ایده های خلاق بوده و از ایده پردازی تا تولید در کنار افراد خلاق است.
رضا جعفری ادامه داد: تامین امکانات برای ایده پردازان، تجاری سازی، برگزاری کلاس های کسب و کار و حضور در نمایشگاه ها از جمله برنامه های اتاق در این راستاست.
وی بر ضرورت فعالیت دانش آموزان خلاق در عرصه هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: هدایت فعالیت های این دانش آموزان به این عرصه نو، الزامی است و اتاق نیز آماده است از طرح ها و ایده های مرتبط با این عرصه، حمایت کند تا تولید و ثروت در استان و کشور بالا رود.
به گزارش ایرنا، دومین دوره جشنواره نوآوری و فناوری دانش‌آموزی "رینوفست" ۲۰۲۴ در ۲ بخش مقدماتی و نهایی، به ترتیب در روزهای ۲۳ تا ۲۶ مرداد ماه و ۲۴ تا ۲۷ مهر ماه سالجاری برگزار می شود.
 انتهای پیام/ 
افزایش مشارکت در انتخابات موجب اقتدار نظام است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار