رئیس پلیس فتای اردبیل؛

کلاهبردار میلیاردی شبکه‌های اجتماعی در اردبیل شناسایی شد

1398/10/19 - 11:30 - کد خبر: 11613 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتای استان اردبیل از شناسایی فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فروش محصولات مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، علی قهرمان طالع عنوان کرد: فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فروش محصولات مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد شناسایی شد.
وی ادامه داد: در پی مراجعه فردی که مدعی شده بود در اینستاگرام مورد اخاذی قرار گرفته است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل یادآور شد: شاکی در اظهاراتش در خصوص این کلاهبرداری اینگونه بیان داشته است که با مشاهده آگهی فروش کاغذ با قیمت پایین‌تر از بازار در اینستاگرام مبلغ یک میلیارد ریال به حساب معرفی‌شده در صفحه مربوطه واریز کرده است که پس از انتقال پول، آگهی دیگر در صفحه مورد نظر یافت نشد و تلفن فروشنده نیز خاموش شد.
قهرمان طالع افزود: موضوع برای کشف عامل یا عاملان این کار در دستور کار کارشناسان سایبری این پلیس قرار گرفت که با تلاش افسران پرونده و عوامل فنی پس از بررسی سرنخ‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده توسط کارشناسان مشخص شد که صفحه موردنظر جعلی بوده است.
وی ضمن بیان اینکه متهم با سیم کارت سرقتی با قربانیان در ارتباط بوده است، گفت: پس از اقدامات فنی و پلیسی کارآگاهان سایبری مجرم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
قهرمان طالع تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی محل مناسبی برای مراودات تجاری و خرید کالا نیست و بهتر است هرگونه پرداخت وجهی پس از رؤیت کالا و اطمینان از سالم بودن آن صورت پذیرد.
در ضمن بهترین محل برای خرید در فضای مجازی، فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل بیان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.
انتهای پیام/
کلاهبردار میلیاردی شبکه‌های اجتماعی در اردبیل شناسایی شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار