خبر/

نمایشگاه تربت پاکان و بقاع متبرکه در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی

1403/04/17 - 09:24 - کد خبر: 116101 نسخه چاپی

نصر: نمایشگاه عکس جلوه های تربت پاکان و نیکان و بقاع متبرکه در بنیاد ایرانشناسی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

به گزارش نصر، دکتر طاهری خسروشاهی، رئیس بنیاد ایرانشناسی استان با اعلام این خبر افزود: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان، نمایشگاه عکسی با مضمونی دینی با عنوان جلوه های تربت پاکان و نیکان و بقاع متبرکه در آذربایجان شرقی در دهه اول محرم در بنیاد برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، وی اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی به دلیل اینکه محل دفن بیش از پانصد امامزاده و بقعه متبرکه است، از نعمت این انوار الهی بهره‌مند می باشد و خوشبختانه مراکز مقدسِ حرم امامزادگان که کانون‌ توجه به خداوند و تخلق به اخلاق اولیای الهی هستند، از دیر باز، مورد عنایت ایرانیان مسلمان به ویژه مردم دینمدار آذربایجان بوده است.
طاهری خسروشاهی با بیان اینکه شهر تبریز قبل از صفویه،  شهر عارفان و مشایخ دین بود، اظهارکرد: ریشه های تشیع در این شهر با آغاز اسلام روییده و این شهر، شهر اولیای خدا و شهر عابدان و عارفان بوده و از قدیم الایام به عنوان کانون معنویت و حب آل محمد مشهور و معروف بوده است.
وی با اشاره به اهمیت برگزار ینمایشگاه بقاع متبرکه افزود: این نمایشگاه همزمان با دهه اول محرم؛ از روز یکشنبه ۱۷ تا پنجشنبه ۲۸ تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۴ در نشانی خیابان ثقه الاسلام، کوی سرخاب، خانه شربت اوغلی، عمارت بنیاد ایرانشناسی استان آذربایجان شرقی پذیرای عموم مردم علاقه مندان است.
انتهای پیام/
نمایشگاه تربت پاکان و بقاع متبرکه در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار