یادداشت/

انگیزه عجیب جوانان آذربایجان برای ساخت ایران

1403/04/17 - 07:55 - کد خبر: 116089 نسخه چاپی

نصر: چهره اینروزهای تبریز شبیه روز‌های بعد از جنگ جهانی در آلمان بود. جوانانی که بعد از یک دوران طولانی ناامیدی اتحادی دوباره را تجربه کردند و پتانسیل ایجاد شده در جوانان تبدیل به سوخت راه اندازی مجدد اقتصاد آسیب دیده آلمان شد.

از لحظه‌ای که آقای پزشکیان برای کاندیداتوری چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری تایید صلاحیت شدند، کلی تماس از دوستان قدیمی دریافت کردم برای ایجاد ستادهای مردمی در جهت کمک به ایشان، تقریبا از هر قشری وارد گود شده و‌ به کمک ایشان شتافتند.
اکثر ستادهای تهران و آذربایجان توسط همین جوانان تبریز ایجاد شد و فعالیت‌ها آغاز گردید، رسانه‌های آذربایجان رویکرد سراسری به خود گرفته و در مدت کوتاه کاری کردند کارستان. انگار نه انگار که همین جوانان تا چند ماه پیش غبار ناامیدی بر چهره داشتند و در فکر مهاجرت بودند.
در همین سه هفته چنان نور امیدی در بین جوانان آذربایجان ایجاد شده که می‌توانند به راحتی چرخ‌های اقتصاد ایران را به حرکت درآورند.
انرژی ایجاد شده در این جوانان به خصوص بعد از پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات و اشتیاق شدید آن‌ها برای تغییر تاریخ مثال زدنیست. 
آذربایجان با بیش از هفت‌هزار واحد صنعتی، سیل عظیمی از متخصصان فناوری‌اطلاعات و دارا بودن جمعیت بزرگ جوان، بهترین نقطه ایران برای اجرای طرح‌های جهش اقتصادی در راستای برنامه هشتم توسعه می‌باشد.
همیشه جهش‌های بزرگ بعد از یک دوره بلند سکون، توسط قشر جوانی که به وسیله عوامل مختلف انگیزه کسب می‌کنند، اتفاق می‌افتد. البته تزریق این انگیزه کار آسانی نیست و گاهی غیر ممکن می‌باشد.
 حال که توفیق ایجاد شده و انگیزه مثال زدنی در جوانان آذربایجان به وجود آمده، امیدواریم آقای پزشکیان قدر این پتانسیل را دانسته و از آن برای سرعت بخشیدن به احیای اقتصاد زخم خرده ایران بهره ببرند.

شهرام اشرف نیا
انتهای پیام/
انگیزه عجیب جوانان آذربایجان برای ساخت ایران نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار