مدیرکل ثبت احوال استان؛

اسامی ترکی بین دختران آذربایجان‌شرقی بیشتر از پسران است

1398/10/19 - 10:57 - کد خبر: 11603 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: فراوانی اسامی ترکی در میان نوزادان دختر این استان بیشتر از پسران است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، احد جودی روز پنجشنبه در گفت وگویی، افزود: هیچ محدودیتی برای نامگذاری اسامی ترکی از سوی والدین وجود ندارد و سازمان ثبت احوال تا حد امکان برای ثبت این اسامی با خانواده ها همکاری های لازم را به عمل می آورد.
وی اظهار داشت: تنها در صورتی ثبت اسامی ترکی شاید با مشکلاتی همراه باشد که این اسامی نیازمند تشکیل جلسات کمیته نامگذاری و اخذ نظر نهایی از مرکز باشد که در این حالت نیز مشکلات خاصی نیست و والدین می توانند اسامی مورد نظر خود را با طی مراحل اداری که شاید زمان بر باشد، در شناسنامه های فرزندان خود ثبت کنند.
جودی، بیشترین فراوانی اسامی برای نوزادان دختر در آذربایجان شرقی را به ترتیب زهرا، فاطمه، یسنا و نازنین زهرا اعلام و اضافه کرد: تعداد این اسامی در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۹۴۲، ۹۱۰، ۳۶۶ و ۳۵۳ مورد بوده است.
وی ادامه داد: حلما، زینب، رها، اسرا، آیلین، نفس، سلین، هلیا، ال آی، آی سو، ائل آی، آی سل، رقیه، سوین، آیناز و ریحانه در رده های بعدی بیشترین فراوانی اسامی نوزادان دختر در آذربایجان شرقی قرار دارند. 
جودی با بیان اینکه بیشترین فراوانی اسامی در بین نوزادان پسر به امیرعلی، ابوالفضل، علی و آی هان تعلق دارد، گفت: طی ۹ ماهه امسال این اسامی به ترتیب با ۸۲۶، ۸۰۶، ۸۰۳ و ۷۲۹ مورد بیشتر از سایر اسامی در شناسنامه ها ثبت شده است.
وی، محمد، مهدی، امیرحسین، علی اصغر، علی سان، امیرعباس، طاها، حسین، آراز، محمدطاها، امیرمحمد، محمدامین، امیرمهدی، امیررضا، ماهان و ائلوین را رد رده های بعدی بیشترین اسامی نوزادان پسر در آذربایجان شرقی اعلام کرد.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ثبت شده در این مجموعه، جمعیت کنونی استان چهار میلیون و ۶۴۰ نفر است، اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۷۹۹ هزار و ۹۳ نفر در تبریز زندگی می کنند.
جودی، نرخ فرزندآوری از ابتدای امسال تاکنون در آذربایجان شرقی را بسیار پایین و نگران کننده دانست و افزود: نرخ فرزندآوری در این استان ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
وی با اعلام هشدار نسبت به کاهش نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت در استان به شرایط بسیار نگران کننده رسیده است و باید نهادهای فرهنگی و اقتصادی در این زمینه اقدامات فوری انجام دهند.

انتهای پیام/
اسامی ترکی بین دختران آذربایجان‌شرقی بیشتر از پسران است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار