مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل؛

پروژه دره رود امکان کشت هفت هزار هکتار از اراضی خداآفرین را فراهم می‌کند

1398/10/19 - 10:30 - کد خبر: 11591 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با بهره برداری از سیفون دره رود سدخداآفرین هفت هزار هکتار از اراضی موجود در ناحیه اول و دوم عمرانی این منطقه در فرصت مناسب به زیر کشت می‌رود.

به گزارش نصر به نقل از فارس، عباس جنگی مرنی صبح امروز در بازدید از عملیات تکمیل شبکه آبیاری خداآفرین از روند تکمیل سیفون دره رود به‌عنوان ابتدایی‌ترین نقطه شروع کانال اصلی شبکه آبیاری این سد اظهار کرد: با تمهیدات انجام گرفته سعی می‌کنیم سیفون دره رود را سریعا به بهره‌برداری برسانیم.
وی با اشاره به تکمیل این پروژه با هدف آبیاری اراضی ناحیه عمرانی اول و دوم شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین افزود: تلاش می‌کنیم با بهره برداری از این قسمت هفت هزار هکتار از اراضی موجود در ناحیه اول و دوم عمرانی خداآفرین را در فرصت مناسب به زیر کشت ببریم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: بخش قابل توجهی از اقدامات لازم در این شبکه انجام یافته تا پروژه در زمان معین به نتیجه برسد.
وی در ادامه در جریان بازدید از سد انحرافی میل و مغان با اشاره به نقش این سد در تامین آب شبکه اصلی مغان تصریح کرد: تامین آب کشاورزی شبکه آبیاری مغان از طریق سد انحرافی میل و مغان انجام می‌شود.
جنگی مرنی لایروبی و حفاظت از این سد و به تبع آن ساماندهی شبکه آبیاری مغان را یادآور شد و افزود: بررسی میزان ورود و خروج سد انحرافی میل و مغان طبق برنامه ریزی انجام می‌شود تا استفاده از آب این سد طبق نیازها صورت گیرد.
استاندار اردبیل و هیأت همراه در این بازدید از بخش‌های مختلف سد میل و مغان و چگونگی تامین آب شبکه اصلی مغان بازدید کردند.
گفتنی است؛ سد انحرافی میل و مغان در شمالی‌ترین نقطه استان و در مرز کشورمان با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.
انتهای پیام/
پروژه دره رود امکان کشت هفت هزار هکتار از اراضی خداآفرین را فراهم می‌کند خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار