معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

تبریز؛ قطب نمایشگاه فولاد در کشور شود/ لزوم ارتقا تکنولوژی صنایع فولاد

1403/04/14 - 13:55 - کد خبر: 115865 نسخه چاپی

نصر: معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: باید تلاش کنیم نمایشگاه فولاد تبریز تبدیل به مرجع نمایشگاهی در این حوزه شود و  تلاش کنیم قطب نمایشگاهی این صنعت شویم.

به گزارش نصر، محمد کلامی در حاشیه نمایشگاه تبریز متافو با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از بزرگترین خطوط تولیدی فولاد در کشور است، گفت: این استان قطب صنعت فولاد است و نمایشگاه فولادی که در این استان برگزار می شود باید نقش لازم را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش فولاد در کشور می تواند بخش های دیگر را نیز به حرکت در بیاورد، افزود: توسعه هر کشوری منوط به زیرساخت و صنایع سنگین  است که فولاد بخشی از آن است.
معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید تلاش کنیم نمایشگاه فولاد تبریز تبدیل به مرجع نمایشگاهی در این حوزه شود و  تلاش کنیم قطب نمایشگاهی این صنعت شویم.
وی با بیان اینکه امسال نمایشگاه فولاد  به لحاظ کیفی و کمی از سطح خوبی برخوردار است، ادامه داد: انجمن فولاد آذربایجان شرقی تلاش کند تا نمایشگاه تبریز متافو تبدیل به نمایشگاه فولاد مرجع در سطح کشور شود.
کلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تولید وظیفه بخش خصوصی است و وظیفه دولت حمایت و مانع زدایی است، گفت: فولاد جز صنایعی است که به حمایت زیادی نیاز دارد چراکه از لحاظ انرژی مصرفی بالایی دارد و در حال حاضر چون دچار ناترازی انرژی هستیم باید بتوانیم با این صنعت را با کمترین آسیب از تابستان و زمستان عبور دهیم.
وی با اشاره به اینکه باید نقدینگی لازم و کافی برای این صنعت فراهم شود، افزود: باید با استفاده از سیستم بانکی یا روش های غیر بانکی با تامین مالی به رشد صنعت فولاد کمک کنیم.
معاون امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه صنعت فولاد ما نیازمند ارتقا تکنولوژی است، افزود: در حال حاضر کارخانه های تولیدی فولاد عموما از ماشین آلات فرسوده استفاده می کند سرعت و کیفیت  تولید تخت تاثیر قرار گرفته است و هم میزان مصرف انرژی بسیار بالا رفته است.
وی اضافه کرد: دولت باید حمایت تا بتوانیم کمکی اساسی به توسعه تکنولوژی صنعت فولاد کنیم.
شایان ذکر است، تبریز متافو؛ بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع فولاد متالورژی ریخته گری آهنگری معادن فلزی ماشین آلات و صنایع وابسته ۱۲ الی ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تبریز میزبان بازدید کنندگان است.
انتهای پیام/
تبریز؛ قطب نمایشگاه فولاد در کشور شود/ لزوم ارتقا تکنولوژی صنایع فولاد گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار